Hoppa till innehåll

Ingen Kontakt Med Internet


ELF

Rekommendera inlägg

I torsdags konverterade jag pappas hårddisk till dynamisk disk. Efter det så har han inte kunnat komma ut på internet. Jag har testat med "ipconfig /release" och "ipconfig /renew".

När jag kör renew så står det att det inte kunde slutföras. Det är ju rätt så självklart då det inte finns någon internetkontakt. Det är inget fel på modemet, för jag kommer ut på internet med min dator just nu.

Kan konverteringen av disken ha förstört något?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första gången jag ser dig fråga om hjälp du brukar bara hjälpa andra :P

 

Men jag vet inte vad som kan ha hänt. En konventering borde väll inte förstöra något som har med internetet att göra. wAcko är kanske bra på sånt han kan det mesta om datorer fråga honom :)

Redigerat av Rezex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej svejs (censurerat) fejs.

Jag vet inte riktigt vad det är/var som är/var felet. Men det verkar vara Panda som började strula när jag stängde av datorn. Kan ju börja med att säga att det fungerar nu. Men när pappa avinstallerade Panda så kom han ut på internet efter omstart.

Panda is the shit säger jag bara. Jag ska radda upp lite bra antivirus och brandväggar för honom...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej svejs (censurerat) fejs.

Jag vet inte riktigt vad det är/var som är/var felet. Men det verkar vara Panda som började strula när jag stängde av datorn. Kan ju börja med att säga att det fungerar nu. Men när pappa avinstallerade Panda så kom han ut på internet efter omstart.

Panda is the shit säger jag bara. Jag ska radda upp lite bra antivirus och brandväggar för honom...

HAHAHA!!! tänkte just på panda XD hadde ett liknade prob med en kompis, han hadde också ngt problem med internet. sen tog han bort panda och skaffa Norton. så funka allt best!

 

 

BTW vart är Wacko```????

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...