Sidney Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 (redigerat) Hej! Det har blivit dags att införskaffa mig en ny Tv nu. Har hittat 2 jag tycker verkar bra, det är först en 22'' lcd-tv och den andra är en 28'' tjock-tv. Förstår inte om den 22'' lcd-tv har HDMI utång, har den det? 22'' lcd-tv. 28'' bildrörs-tv (tjock-tv). Undrar också om någon kan förklara det här med HD-ready, Full-HD osv. Vad betyder det? Är Full-HD 1080p eller vad? Skulle vara riktigt tacksam förhjälp. Redigerat 18 September 2008 av Sidney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Om man då snabbt ska gå igenom begreppen så ser det ungefär ut såhär: HD: High definition, en upplösning på tv-apparater med 1280x720 pixlar eller större. HD-ready: Innebär att TV-apparaten är helt enkelt redo för att spela upp material i HD-format. Full-HD: Brukar användas av affärer för att definiera TV-apparater med en upplösning på 1920x1080 pixlar då det är den högsta upplösningen för HD-TV's idag. Jämför då med den första PAL-TV:n som har som standard en upplösning på 768x576 pixlar. Sen om du vill ha en TV som är större dvs. 28" eller en 22" är upp till dig. Om du har ett litet rum är det kanske lika bra att ha den billigare som även har bättre upplösning och möjligtvis bättre färg då den är LCD. Eller så kan du välja den större TV:n om ditt rum är större och du bryr dig inte lika mycket om kvalitén. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 18 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Tror jag kommer köra på 22'' lvd-tv, men undrar en sak om den. Det står inte om man kan koppla in HDMI sladdar (från t'ex Ps3). Kan ni kolla om det finns något sånt uttag på den ena bilden på webhallen hemsida (se länk)? Är inte så bra på uttag och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 19 September 2008 Rapport Dela Skrivet 19 September 2008 Nej, tyvärr så har inte denna TV en HDMI-ingång. Men däremot så har den en ingång för komponentvideo som också stödjer HD-signaler. Nu tror jag inte att PS3:n har utgång för komponentvideo men det problemet löser du lätt med denna kabel: http://www.webhallen.com/prod.php?id=72061 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 19 September 2008 Rapport Dela Skrivet 19 September 2008 22 tum, tv?. tror vi har 21 tum på våran skärm. Om du ska ha det till ps3. så köp en större än 22.. vänta med inköpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 19 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2008 (redigerat) OK. Ser ut som att jag köper 22'' lcd-tv. Om man använder komponentkabel, blir det lika bra bild som om man använder HDMI? Hur många p/i har 22'' lcd-tv, 720p, 1080p m.m? Redigerat 19 September 2008 av Sidney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 om du ska spela på tvskärmen så ska den minst vara 32 enligt mej.. mindre så blir det bara jobbigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Kan man läsa utifrån en Tvs fakta om den är bra/dålig, syftar på en bildrörs tv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 26 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Om det står att en tv har upplösningen 8000:1, vad är det för något? Om det står att en tv har 6ms, vad betyder det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.