↗ till inläggetSnart kommer dem med koncentrationsläger..
Det kommer dom säkert att göra..
↗ till inläggetSnart kommer dem med koncentrationsläger..
Det kommer dom säkert att göra..
↗ till inlägget↗ till inläggetFolk verkar tro att lagarna är riktade personligen mot dem själva. Nu vill jag höra ett bra argument för varför vi inte ska införa denna lag...
Därför att människor har rätt att leva utan att bli övervakade. Om du övervaka folk mycket och du hittar något som t.ex. att du har ringt en person som är känd prostituerad så kan du lätt pressa personen på pengar, info eller att göra som du vill. Man kan av lyssna reportrar som vill hemlighålla källor, man kan kolla vem politikerna ringer och använda det emot dem osv. Ge mig ett vettigt argument till varför den här lagen är bra?
Soad_token
Gissar på att han är rädd för terrorister och dyl. Vilket är exakt vad staten vill att man ska vara så att de kan införa fler av dessa privatlivsinkräktande lagar för att ta mer makt.
Hehe,nej inte är jag rädd för terrorister inte ;) Diskussioner om övervakning har varit uppe här på fuska.se förut och jag hörde det då med, om att man kan lyssna av politiker och allt sånt och jag håller med er på många punkter, det gör jag. Jag måste erkänna att jag är lite fascistisk av mig ibland faktiskt så jag tycker att staten ska ha koll på saker och ting.
Jag orkade heller inte läsa igenom hela första posten heller så jag har sett vem det förslagsvis är som ska ta in all information och så.
Svammlar kanske lite nu men det är för att jag måste fixa en liten grej...
↗ till inläggetAlltid roligt med lite humor i såna här trådar XDgarkan, det är väl inte så att dom installerar dolda kameror för att titta på när du runkar?
↗ till inläggetvem vet? dem sätter upp kameror på skolan jag går på nugarkan, det är väl inte så att dom installerar dolda kameror för att titta på när du runkar?
offtopic: tja på dig med, du värkar inte mycket som en råtta om du frågar mig
↗ till inlägget↗ till inläggetvem vet? dem sätter upp kameror på skolan jag går på nugarkan, det är väl inte så att dom installerar dolda kameror för att titta på när du runkar?
offtopic: tja på dig med, du värkar inte mycket som en råtta om du frågar mig
Det är för personalen ska kunna övervaka korridorerna osv, filmerna går inte till staten. :P
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in