Hoppa till innehåll

Vista Eller Xp Till Directx 10


D48

Rekommendera inlägg

hej alla har 3 frågor :]

 

jo om en dator har DirectX 10 så går det inte att ha XP till det va? utan man moste ha Vista?

 

 

så har jag en till fråga. om man har BFV och spelar med vista blir det laggit då eller vad händer? har hört att man inte har ngt sikte eller ngt ljud.. stämmer det? utan att man moste ladda hem saker så det ska funka eller att man moste gå in på datorns inställningar.

 

och hur är det att spela BF2 med vista?

 

 

aja om jag moste ha vista så ska jag köpa ultimate iaf ni undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

BF funkar perfekt till Vista.

Du väljer själv om din dator ska ha DirectX 10 eller inte. Installerar du Vista så har du det direkt.

Installerar du XP så kan du bara ha DirectX 9. Men det finns så man kan fixa DirectX 10 till XP. Det funkar också perfekt. Har haft det till XP och har inte haft några problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BF funkar perfekt till Vista.

Du väljer själv om din dator ska ha DirectX 10 eller inte. Installerar du Vista så har du det direkt.

Installerar du XP så kan du bara ha DirectX 9. Men det finns så man kan fixa DirectX 10 till XP. Det funkar också perfekt. Har haft det till XP och har inte haft några problem med det.

men kan jag göra så jag kan ha XP på den här datorn för den följer det med DX10 på.. titta--> http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=29
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill
Men det finns så man kan fixa DirectX 10 till XP. Det funkar också perfekt.

 

Hur då, har sett nått DirectX 10 till XP. Men då om man läste kommentarerna såg man att dom gav upp för att det var omöjligt och dom kunde bara få några testprogram att funka

Redigerat av Overkill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då menar du?:

Speldator till ett otroligt pris! Utrustad med AMDs fyrkärniga Phenom processor och ett DirectX 10 grafikkort.

 

Det betyder att grafik kortet klarar ända upp till DirectX 10.

 

 

Jag har installationen för DX10 till XP...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då menar du?:

Speldator till ett otroligt pris! Utrustad med AMDs fyrkärniga Phenom processor och ett DirectX 10 grafikkort.

 

Det betyder att grafik kortet klarar ända upp till DirectX 10.

 

 

Jag har installationen för DX10 till XP...

menar du om jag skaffar installation för DX10 för XP så kan jag ha XP och spela utan problem??? snälla svara, vore ju jätte gött isåfall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då menar du?:

Speldator till ett otroligt pris! Utrustad med AMDs fyrkärniga Phenom processor och ett DirectX 10 grafikkort.

 

Det betyder att grafik kortet klarar ända upp till DirectX 10.

 

 

Jag har installationen för DX10 till XP...

menar du om jag skaffar installation för DX10 för XP så kan jag ha XP och spela utan problem??? snälla svara, vore ju jätte gött isåfall.

 

Okej, vi gör det enkelt. Du behöver inte installera DX10 i XP. För jag tror inte att det finns några spel som bara är gjorda för DX10. Inte än iaf. Men du kan ju installera det om du vill för att få lite bättre grafik...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då menar du?:

Speldator till ett otroligt pris! Utrustad med AMDs fyrkärniga Phenom processor och ett DirectX 10 grafikkort.

 

Det betyder att grafik kortet klarar ända upp till DirectX 10.

 

 

Jag har installationen för DX10 till XP...

menar du om jag skaffar installation för DX10 för XP så kan jag ha XP och spela utan problem??? snälla svara, vore ju jätte gött isåfall.

 

Okej, vi gör det enkelt. Du behöver inte installera DX10 i XP. För jag tror inte att det finns några spel som bara är gjorda för DX10. Inte än iaf. Men du kan ju installera det om du vill för att få lite bättre grafik...

 

asså jag är lite "noob" så om på datorn jag köper så kommer det med DX10, men man får köpa till ett operativsystem.

 

men alltså om jag köper XP så installeras DX9 automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte köper en dator med operativsystem så följer inte något DirectX med. Där det står om DirectX på den datorn du länkade till är ju bara vilken DirectX version grafik kortet klarar som högst.

DirectX är bara kod som programmerare använder sig av för att på ett enklare sett skapa grafiskt snygga applikationer (spel).

 

Hmmm, när man installerar XP så tror jag att DX8 installeras. Om jag nu inte minns helt fel. Så man får ladda hem DX9 från Windows hemsida. DirectX 9.0c är den nyaste versionen till XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte köper en dator med operativsystem så följer inte något DirectX med. Där det står om DirectX på den datorn du länkade till är ju bara vilken DirectX version grafik kortet klarar som högst.

DirectX är bara kod som programmerare använder sig av för att på ett enklare sett skapa grafiskt snygga applikationer (spel).

 

Hmmm, när man installerar XP så tror jag att DX8 installeras. Om jag nu inte minns helt fel. Så man får ladda hem DX9 från Windows hemsida. DirectX 9.0c är den nyaste versionen till XP.

så det följer inte med ngt DX 10 eller ngt DX alls till den datorn jag visade där?? utan det beror på vilket operativsytem jag väljer??

 

och ja. det går att ladda ner DX9 från windows. eller det har jag för mig iaf.

Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...