Hoppa till innehåll

Formatera Om Hårddisk C


krydda
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har tänkt att formatera om hårddisken men hur gör man egentligen? :huh:

Jag har Vista Home Premium. Om jag ska t.ex installera MSN så kommer det fram "Installationsprogrammet har slutat att fungera. Windows söker efter en lösning på problemet."

Varför är det så?

 

 

HJÄLP
Redigerat av krydda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Off topic: Lite komiskt att det var någon som behövde hjälp med sin hordisk och nu en som behöver hjälp med sin hårdisk. :D

 

Haha oj det blev visst fel :P

 

Start -> Kör -> CMD

Skriv in "format c:"

tryck enter

 

Det står bara "Åtkomst nekad eftersom du inte har tillräckligt behörighet.

Du måste anropa det här verktyget med förhöjd behörighet"

 

???

Redigerat av krydda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt att formatera om hårddisken men hur gör man egentligen? :huh

Jag har Vista Home Premium. Om jag ska t.ex installera MSN så kommer det fram "Installationsprogrammet har slutat att fungera. Windows söker efter en lösning på problemet."

Varför är det så?

 

 

HJÄLP

 

 

Använder du vista?
=o

Förövrigt kan man inte använda kommandoprompten för att formatera en disk man använder just då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använder du vista?

=o

Förövrigt kan man inte använda kommandoprompten för att formatera en disk man använder just då.

 

jag läser för snabbt.

 

det vet jag väl, jag försökte bara förvirra ungen...

 

Sätt i installationsskivan för windows vista i cd-spelaren och starta om och förhoppningsvis så kommer du till installationen. fortsätt installationen till du kommer till skitet med partitioner och då ska det finnas någon funktion där du kan formatera.

 

allting är mkt enklare i xp :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använder du vista?

=o

Förövrigt kan man inte använda kommandoprompten för att formatera en disk man använder just då.

 

jag läser för snabbt.

 

det vet jag väl, jag försökte bara förvirra ungen...

 

Sätt i installationsskivan för windows vista i cd-spelaren och starta om och förhoppningsvis så kommer du till installationen. fortsätt installationen till du kommer till skitet med partitioner och då ska det finnas någon funktion där du kan formatera.

 

allting är mkt enklare i xp :(

 

 

Hmm jag fick inte med någon cd installationsprogrammet var i datorn så första gången jag startade den kom det upp installera Windows Viste eller nåt sånt :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm då blir det problem fall du ska formatera den för du moste ha en säkerhets kopia på vista eller så får du nog gå och köpa dej en ny licens.

Asså har du hp då kan man bara göra säkerhets kopian en gång sen är det kört.

Nej det är inte HP, det är Fujitsu Siemens.

 

 

Har formaterat om den 1 gång men då var jag tvungen, datorn startades om och sen kom det fram 2 val: 1. Formatera om 2. Försök starta windows som vanligt.

Testade att starta den men det gick inte så jag valde att formatera om den. Sen var datorn cp.

 

~ Nu, den 22 okt så började det fungera :D vet inte vad som gjorde det :huh: ~

Redigerat av krydda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...