Vitdom Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 Kan ni tala om för mig hur ni uppfattar ordet hack/hacking när man pratar om datorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 "Det är ett hack i mitt chassi sedan jag tappade ett glas på den." "Det här spelet hackar något fruktansvärt! Går ju inte köra!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 "Jag har hackat armens databas" "Jag använder hack program i alla mina data spel" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 16 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 "Jag har hackat armens databas" "Jag använder hack program i alla mina data spel" Det är dessa betydelser som jag undrar över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 "Jag blev hackad nyss" "Ta fram kniven och börja hacka lökarna så länge!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 Jag hackade mig in på skolans sql databas. jag fixade ett najs walll-hack till cs 1.6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 Jag hackade mig in på skolans sql databas. jag fixade ett najs walll-hack till cs 1.6 haha, din hackare. :) nu borde du förstå vad dom orden betyder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 16 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 Nej det gör jag inte, ni har bara skrivit exempel på där man använder ordet/orden och struntat i och berätta vad deras betydelse är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 "En hackare använder sina kunskaper till att skaffa ny, icke tillgänglig information om ett system. Genom att analysera eller manipulera systemet försöker hackaren förstå och få kunskap om hur det beter sig." http://sv.wikipedia.org/wiki/Hacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 16 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2008 Kan ni tala om för mig hur ni uppfattar ordet hack/hacking när man pratar om datorer?För att förklara det enkelt, en hacker letar efter säkerhetshål i olika system för att sedan utnyttja dessa och manipulera systemet och göra det h*n är ute efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.