t00ncheat Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Hej nu är det så att min dator har pajat. När jag startar den så kommer det upp en ruta där det står att den inte hittar något operativsystem. På bilden kommer det upp en diskett och så visar den att man ska sätta in den i datorn. Datorn har fungerat förut utan att det där har kommit upp. Någons som vet vad det är.? Eller vad det beror på? sitter operativ systemet på hårddisken eller moder kortet? Kan det vara att moderkortet är sönder eller nått sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Du kan ju testa att ominstallera ditt operativ system. Om du har kvar den skivan d.v.s. Stoppa in skivan, och testa att reparera eller installera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Operativsystemet finns på hårddisken. En ruta med diskett har jag aldrig hört talas om. Det är inte så att det bara står att du ska sätta i systemdisken? Är det svart bakgrund med vit text? Vad har du för operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 23 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 (redigerat) Det är en gammal dator som jag tror hade windows 98. Och som du så thedarkelf det kommer typ upp en ruta där det står att operativsystemet inte är där det ska vara. Ska jag lägga upp bilder på rutan och datorn? Redigerat 23 November 2008 av t00ncheat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Hmm, det verkar som om den vill ha en bootdiskett. Men varför leker du med såna gammla datorer? Det gjorde ju visserligen jag också innan jag köpte min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Så har det varit för mig med. Den vill nog ha en boot. eller så ominstalerar du operativ systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 23 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Boot? Vad ska jag göra? När jag sätter i en skiva med operativ system så står det att det inte går kommer inte ihåg vad det står med det funka iallafalla inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Det är la bara att ha i skivan å sen stara datorn så kommer la det upp att du ska instalera xp eller vad du har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 23 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Det händer inget kommer upp samma ruta fast jag har skiva i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Skumt. Har inte din pappa någon som han känner är bra på datorer? kanske han kan fixa de i så all. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 23 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Nej jag vet inte men den är så pass gammal och dålig så det är nog ingen ide. Jag ville bara se om det gick och få igång den igen. ^_^ men det kanske var lite för svårt. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 okej. Men det är nått litet fel på den bara endå :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.