Hoppa till innehåll

G15test(v2) För Logitech G15 Keyboard

Vitdom

Rekommendera inlägg

Här är version 2(2.3 - 13/03-09) av mitt program för Logitech G15 keyboard LCDn, G15test.

OBS! För att köra programmet måste du ha ett Logitech G15 tangentbord med en fungerade LCD display och även ha mjukvaran på ditt system igång som hanterar LCDn.

Ladda ner(RAR): http://vitdom.webs.com/G15test.rar

Programmet är i grunden ett rit program där man styr en 5x5 pixlar stor penna och kan rita på LCDn med hjälp av knapparna. Exempelvideo(v 2.0):

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte ge ut hela källkoden, men här är delen som ritar upp på displayen(V1):

puts("\nPress enter to initialize drawing sequence...");
while(getchar() != '\n');

for(int i = 0; i < 360; i++)
{
    lastLengthX = int(cos(i * PI / 180) * (side / 2) + 0.5);
    lastLengthY = int(sin(i * PI / 180) * (side / 2) + 0.5);
    drawLine(bitmap, x - lastLengthX, y - lastLengthY, x + lastLengthX, y + lastLengthY);
    drawLine(bitmap, x - lastLengthX, y + lastLengthY, x + lastLengthX, y - lastLengthY);
    updateBmpG15(openContext->device, &bitmap->hdr);
    for(int n = 0; n < 6880; n++)
        bitmap->pixels[n] = 0x00;
    Sleep(10);
}

puts("\nDrawing complete, press enter to unload the program...");
while(getchar() != '\n');

Källkoden för drawLine funktionen kommer jag inte att ge ut.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Ny version(2) släppt!!!

Nya funktioner är rektangelrenderering, textrenderering, läsa knapparna med mera.

Den nya versionen är i grunden ett rit program där man styr en 5x5 pixlar stor penna och kan rita på LCDn med hjälp av knapparna. SE VIDEON I FÖRSTA INLÄGGET!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funkar den med v2 av G15? Dvs den röda versionen.

Enligt Logitech ska det inte finnas några skillnader i drivrutiner och programvara.

Men det är bara och testa, jag har programmerat programmet så att inget dåligt händer om systemet inte stöds.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, det funkar inte för mig. Ingenting händer när jag trycker på knapparna. Måste man ställa in något först eller?

Är du säker på att du trycker på knapparna när den printar(i en loop) ut massa debug information i konsolfönstret?(med andra ord, motorn måste snurra)

Annars vet jag inte vad felet är. :(

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...