Vitdom Skrivet 28 December 2008 Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 (redigerat) Här är version 2(2.3 - 13/03-09) av mitt program för Logitech G15 keyboard LCDn, G15test. OBS! För att köra programmet måste du ha ett Logitech G15 tangentbord med en fungerade LCD display och även ha mjukvaran på ditt system igång som hanterar LCDn. Ladda ner(RAR): http://vitdom.webs.com/G15test.rar Programmet är i grunden ett rit program där man styr en 5x5 pixlar stor penna och kan rita på LCDn med hjälp av knapparna. Exempelvideo(v 2.0): Redigerat 10 Juli 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 28 December 2008 Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 Spela in vad den gör? Jag vill ju f*n se! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 28 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 (redigerat) Spela in vad den gör? Jag vill ju f*n se! :) Ok, ska hämta kameran, lägger ut nån film om minst ca 5 min. Laddar upp på Youtube nu. Videon uppe, kolla första inlägget. Redigerat 28 December 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 (redigerat) Är inte källkoden kul att visa i samband med programmet? :_ Redigerat 1 Januari 2009 av PunkArne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 5 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 (redigerat) Vill inte ge ut hela källkoden, men här är delen som ritar upp på displayen(V1): puts("\nPress enter to initialize drawing sequence..."); while(getchar() != '\n'); for(int i = 0; i < 360; i++) { lastLengthX = int(cos(i * PI / 180) * (side / 2) + 0.5); lastLengthY = int(sin(i * PI / 180) * (side / 2) + 0.5); drawLine(bitmap, x - lastLengthX, y - lastLengthY, x + lastLengthX, y + lastLengthY); drawLine(bitmap, x - lastLengthX, y + lastLengthY, x + lastLengthX, y - lastLengthY); updateBmpG15(openContext->device, &bitmap->hdr); for(int n = 0; n < 6880; n++) bitmap->pixels[n] = 0x00; Sleep(10); } puts("\nDrawing complete, press enter to unload the program..."); while(getchar() != '\n'); Källkoden för drawLine funktionen kommer jag inte att ge ut. Redigerat 22 Februari 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 22 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Ny version(2) släppt!!! Nya funktioner är rektangelrenderering, textrenderering, läsa knapparna med mera. Den nya versionen är i grunden ett rit program där man styr en 5x5 pixlar stor penna och kan rita på LCDn med hjälp av knapparna. SE VIDEON I FÖRSTA INLÄGGET! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 h*lvete vad grymt! f*n, du kan saker och ting! Sickness. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Funkar den med v2 av G15? Dvs den röda versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 22 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 (redigerat) Funkar den med v2 av G15? Dvs den röda versionen.Enligt Logitech ska det inte finnas några skillnader i drivrutiner och programvara.Men det är bara och testa, jag har programmerat programmet så att inget dåligt händer om systemet inte stöds. Redigerat 22 Februari 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Tja, det funkar inte för mig. Ingenting händer när jag trycker på knapparna. Måste man ställa in något först eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 22 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 (redigerat) Tja, det funkar inte för mig. Ingenting händer när jag trycker på knapparna. Måste man ställa in något först eller?Är du säker på att du trycker på knapparna när den printar(i en loop) ut massa debug information i konsolfönstret?(med andra ord, motorn måste snurra) Annars vet jag inte vad felet är. :( Redigerat 22 Februari 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 För mig fungerar det fin fint till G15 v2 (röda tbordet...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.