Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Har blivit introducerad till Skyrim! Kom till en by där de två hette Sven och Hilde (haha) och i en annan snackade vaktarna "Aj get wårmer and happier vit a bellifull of mead" med lite svensk ton här ;)

Väldigt häftigt spel, ganska likt Oblivion dock men det är väl bara kul att man känner igen sig, följde exempel en vacker älv och tänker att det säkert skulle finnas en närhet i området om det vore Oblivion, eftersom de brukar växa vid vatten. Och helt plötsligt ser jag en växt som glimmar, och självfallet hade jag rätt, det var en nirnroot.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har spelat mycket Sleeping Dogs på senaste utan att blogga om det. Tyckte spelet sken väldigt mycket under ett chase-uppdrag jag höll på med. Dessa uppdragen finns i dom flesta sandlådespel men jag tyckte Sleeping Dogs utmärkte sin snygghet och Wei hoppar och skjuter på bilar som den vårdslösa snuten han egentligen är.

 

 

Sleeping Dogs är inte perfekt men man har överseende med det mesta då jag tycker att Square Enix fått en fantastisk touch på Hongkong och sitt sandlådespel. Jag är kanske hälften in i spelet och diggar varenda moment so far! Samtidigt följer jag giantbombs intressanta quicklook på Metal Gear Rising: Revengeance som finner här om man är intresserad.

 

http://www.giantbomb.com/quick-look-metal-...e-demo/17-6779/

 

Önskar alla en fortsatt trevlig söndagskväll, mot ny vecka! Just det, jag fyller år imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gangstersnuten i Hongkong avslutade sitt äventyr idag då jag nyss klarat av Sleeping Dogs. Jag är nöjd med spelet. Varken över eller under förväntan. Ett spel som underhåller mig från början till slut. Långt ifrån perfekt men ibland behöver allting inte vara det heller.

 

Det som återstår nu är att achievementhunta och utforska. Sleeping Dogs får 7/10!

 

I storyn får man träffa på denna svärmorsdrömmen bl.a

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag varit runt i en rad olika spel. Jag ville achievementhunta lite i Sleeping Dogs efter jag klarat storyn. Jag satt igång med att försöka hitta alla "healthshrines" och alla möjlliga collectibles runt staden. Spelet bugga sig vid ett tillfälle och jag fick loada från senaste checkpoint. Allt jag hade hittat under den senaste timmen försvann och jag blev naturligtvis direkt omotiverad till att fortsätta. Innan detta hann jag dock med Martial Arts-achievementen!

 

 

Jag satt sedan in Max Payne 3 och försökte hitta lite lätta achievements att plocka. Dom lättaste hade jag redan plockat och strugglade med ett par andra som jag inte fixade. Försökte även hoppa in på Xbox Live men nu verkar det som man måstre ladda ner ett DLC-pack som kostar för att kunna lira Live?

 

Jag gick igenom mina DS-spel och fann Pokémon Guardian Signs som ligger oklarat! Detta finns inte i min värld så jag la mig i sängen och körde igång. Var tydligen 3 timmar in i spelet och hade ingen aning om vad jag skulle göra då det var cirka 2 år sedan jag hade spelat det sist. Men till slut släppte det och jag var igång med ett mission som inkluderade att ta Entei till min hjälp och röja undan ett par "Pincher" medlemmar som kort och gott är ett slags Team Rocketifierat gäng fast i Ranger serien. Har för mig att Ranger spelen brukar vara en hel del timmar att ta sig igenom så jag är probably in for a while med detta. Men det ska klaras!

 

 

Ha en fortsatt trevlig kväll och ha en fantastisk ny vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör klart alla Riddler Revenge challenge rooms till alla karaktärer i Arkham City så jag kan få 1500/1500G på det.

Är klar med Batman och blev just klar med Catwoman, nu återstår Robin och Nightwing. Vissa challenges kan vara riktigt utmanande.

 

När jag är klar med det så ska jag nog gå tillbaka till Splinter Cell Conviction och (förhoppningsvis) få 1000G på det, eftersom jag är ganska sugen på stealth spel just nu.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...