Hoppa till innehåll

Allt Ni Behöver Veta Om Xbox 360!


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ihabba123

Här är lite tips så att ni inte ska spamma hela Xbox 360 tråden. Har inte kopierat något från någon annan.

 

 

 

Del 1 - Rrod

 

Fråga: jag fick Rrod, vad ska jag göra?

 

Svar:

 

1A: Det här borde du göra först. Dra utt alla sladdar. Och låt din Xbox 360 villa i 30Min. Blås lite i sladdarna och sätt in dom igen. Sätt på din Xbox 360 och kolla om det funkar. Om det inte funkar så rekommenderar jag att du låter din Xbox 360 villa i 24timmar.

 

1B: Fukar inte 1A och du har försökt allt? så har jag ett annat tips till dig. Den kallas "Towel trick".

 

(Xboxen kommer bara funka i max 1-2månader. Så ni kommer sicka den till supporten förr eller senare)

 

1. Leta efter en stor handuk/trassa.

 

2. Stoppa in Xbox 360 i handuken, gör så att handuken täcker nästan hela xbox 360. Kontrollera att alla kablar är inne.

Då trycker du på ON. eller ja sätt på xboxen helt enkelt.

 

3. Funkar inget och du har försökt exakt ALLT? då måste du säga farväll till din Xbox 360 :(

 

Ring supporten säg att du har fått rrod. Dom skickar en kartong till dig som du lägger din xbox 360 i.

sen skickas Xboxen till Tyskland och är på lagning. Det dröjer ungefär 2 veckor till 2 månader tills den kommer tillbaks så ha tålamod.

 

 

 

Del 2 - Arcade,Premium eller Pro?

 

 

Har du svårt att välja? Är det för komplicerat? Är din IQ under 20?

Då hjälper jag dig att välja.

 

1A. Här kan du se vad du får med i din konsol.

 

Arcade:

Du får med 5 roliga arcade spel. Xbox 360 med alla nödvändiga kablar.

Är väldigt billig! kostar ungefär 1600kr - 1900kr. Tyvär ingen hårdisk utan du får 512 mb minneskort, det räcker inte till mycket. Rekommenderar om du inte vill köra mycket spel utan bara vill kolla på film lyssna på musik eller vill köra några enstaka spel.

 

 

 

Premium/Pro:

Du får med 20GB/60GB hårdisk som räcker till demos,musik och några filmer. En cool headset för att snacka online eller bara vill skrika utt svordomar i Halo3. Du får med alla kablar och Hdmi.En bra nyhet är att den nya versionen är förbettrad så att du minskar chansen att få Rrod. Premium/Pro är för dig som spelar mycket och bara vill ha kul! kostar inte heller så mycket, kostar ungefär 2300kr - 2700kr. Rekommenderar Premium/Pro mest, billig och bra.

 

 

Elite:

Xbox 360 Elite skiljer inte så mycket från Pro/Premium, Du får med hel 120GB det räcker till väldigt mycket. Du får med en headset. Den har också Hdmi. Den är också färgad i helsvart (kontrollen också) som den vanliga xbox. Elite har blivit mycket billigare och kostar ungefär från 3000kr - 3300kr. Rekommenderar den här om du har extra mycket pengar.

 

 

 

2B: Hmm nu har jag valt vilken konsol jag vill köpa! men vart ska jag köpa den?

 

Enkelt. Följ dom här stegen:

 

1. Gå in på "www.Prisjakt.se"

 

2. Sök på den konsolen du vill köpa. T.ex xbox 360 arcade....

 

3. Det kommer ploppa upp många butiker och webbplatser. T.ex Elgiganten,Onoff,Siba....

 

4. Välj den butik/webbplats som har bäst pris på konsolen och är mest seriös. T.ex kolla runt lite i deras hemsida...

 

5. Besök butiken och köp konsolen. Eller så kan du köpa via deras hemsida.

 

 

Du får självklart köpa på något annat sätt.

 

 

 

 

Del 3 - Vilket spel ska jag köpa?

 

1A:

Gå in på "Spel & fusk" klicka på Xbox 360. Välj den spel du vill köpa. Kolla på omdömen.

 

1B:

Gå in på forum klicka på Xbox 360. Sök på spelet du vill köpa. Kolla runt på trådar......

 

1C:

Hittar du inget eller får du bara dåliga svar då rekommenderar jag

www.FZ.se har seriösa recensioner på de flesta Xbox 360 spel.

 

1D: Hittar du absolut ingenting så är det helt okej om att fråga på forumet.

 

Del4 - Xbox 360 vs Wii och Ps3

 

(Vill att ni skriver om konskolernas negativa och positiva så att jag kan lägga upp det)

 

 

Då var jag klar med allt. Jag vill nu att ni kommenterar och vad ni tycker om det jag har skrivit. Och skriv om jag behöver förbettra något. Jag kommer hålla igång tråden uppdaterad hela tiden. Och förlåt för mina stavfel kommer rätta dom snart. Och självklart vill jag att tråden ska klistras. Skriv om jag ska lägga till något B)

 

Nu har jag gjort del 4 och bbehöver hjälp. Skriv om konsolernas positiva och negativa.

Redigerat av ihabba123
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

ah?

 

Fint du.

 

Men du råkade skriva xbox 36 på ett ställe.

 

"www.FZ.se dom har seriösa recensioner på de flesta Xbox 36 spel."

Har ändrat lite.

 

Kan ni ge betyg 0-10 vad ni tycker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, den var bra om man inte fattar vad man ska göra så :)

 

Hoppas att alla kollar i den här inan de gör en tråd bara :/

 

7/10

nån moderator har ju flyttat den till guider och de brukar inte vara så många i de forumet :( enligt mig borde den ha klistrats istället
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Här är lite tips så att ni inte ska spamma hela Xbox 360 tråden. Har inte kopierat något från någon annan.

 

 

 

Del 1 - Rrod

 

Fråga: jag fick Rrod, vad ska jag göra?

 

Svar:

 

1A: Det här borde du göra först. Dra utt alla sladdar. Och låt din Xbox 360 villa i 30Min. Blås lite i sladdarna och sätt in dom igen. Sätt på din Xbox 360 och kolla om det funkar. Om det inte funkar så rekommenderar jag att du låter din Xbox 360 villa i 24timmar.

 

1B: Fukar inte 1A och du har försökt allt? så har jag ett annat tips till dig. Den kallas "Towel trick".

 

(Xboxen kommer bara funka i max 1-2månader. Så ni kommer sicka den till supporten förr eller senare)

 

1. Leta efter en stor handuk/trassa.

 

2. Stoppa in Xbox 360 i handuken, gör så att handuken täcker nästan hela xbox 360. Kontrollera att alla kablar är inne.

Då trycker du på ON. eller ja sätt på xboxen helt enkelt.

 

3. Funkar inget och du har försökt exakt ALLT? då måste du säga farväll till din Xbox 360 :(

 

Ring supporten säg att du har fått rrod. Dom skickar en kartong till dig som du lägger din xbox 360 i.

sen skickas Xboxen till Tyskland och är på lagning. Det dröjer ungefär 2 veckor till 2 månader tills den kommer tillbaks så ha tålamod.

 

 

 

Del 2 - Arcade,Premium eller Pro?

 

 

Har du svårt att välja? Är det för komplicerat? Är din IQ under 20?

Då hjälper jag dig att välja.

 

1A. Här kan du se vad du får med i din konsol.

 

Arcade:

Du får med 5 roliga arcade spel. Xbox 360 med alla nödvändiga kablar.

Är väldigt billig! kostar ungefär 1600kr - 1900kr. Tyvär ingen hårdisk utan du får 512 mb minneskort, det räcker inte till mycket. Rekommenderar om du inte vill köra mycket spel utan bara vill kolla på film lyssna på musik eller vill köra några enstaka spel.

 

 

 

Premium/Pro:

Du får med 20GB/60GB hårdisk som räcker till demos,musik och några filmer. En cool headset för att snacka online eller bara vill skrika utt svordomar i Halo3. Du får med alla kablar och Hdmi.En bra nyhet är att den nya versionen är förbettrad så att du minskar chansen att få Rrod. Premium/Pro är för dig som spelar mycket och bara vill ha kul! kostar inte heller så mycket, kostar ungefär 2300kr - 2700kr. Rekommenderar Premium/Pro mest, billig och bra.

 

 

Elite:

Xbox 360 Elite skiljer inte så mycket från Pro/Premium, Du får med hel 120GB det räcker till väldigt mycket. Du får med en headset. Den har också Hdmi. Den är också färgad i helsvart (kontrollen också) som den vanliga xbox. Elite har blivit mycket billigare och kostar ungefär från 3000kr - 3300kr. Rekommenderar den här om du har extra mycket pengar.

 

 

 

2B: Hmm nu har jag valt vilken konsol jag vill köpa! men vart ska jag köpa den?

 

Enkelt. Följ dom här stegen:

 

1. Gå in på "www.Prisjakt.se"

 

2. Sök på den konsolen du vill köpa. T.ex xbox 360 arcade....

 

3. Det kommer ploppa upp många butiker och webbplatser. T.ex Elgiganten,Onoff,Siba....

 

4. Välj den butik/webbplats som har bäst pris på konsolen och är mest seriös. T.ex kolla runt lite i deras hemsida...

 

5. Besök butiken och köp konsolen. Eller så kan du köpa via deras hemsida.

 

 

Du får självklart köpa på något annat sätt.

 

 

 

 

Del 3 - Vilket spel ska jag köpa?

 

1A:

Gå in på "Spel & fusk" klicka på Xbox 360. Välj den spel du vill köpa. Kolla på omdömen.

 

1B:

Gå in på forum klicka på Xbox 360. Sök på spelet du vill köpa. Kolla runt på trådar......

 

1C:

Hittar du inget eller får du bara dåliga svar då rekommenderar jag

www.FZ.se har seriösa recensioner på de flesta Xbox 360 spel.

 

1D: Hittar du absolut ingenting så är det helt okej om att fråga på forumet.

 

Del4 - Xbox 360 vs Wii och Ps3

 

(Vill att ni skriver om konskolernas negativa och positiva så att jag kan lägga upp det)

 

 

Då var jag klar med allt. Jag vill nu att ni kommenterar och vad ni tycker om det jag har skrivit. Och skriv om jag behöver förbettra något. Jag kommer hålla igång tråden uppdaterad hela tiden. Och förlåt för mina stavfel kommer rätta dom snart. Och självklart vill jag att tråden ska klistras. Skriv om jag ska lägga till något B)

 

Nu har jag gjort del 4 och bbehöver hjälp. Skriv om konsolernas positiva och negativa.

Red Rings Of Death

 

F: Jag fick Red Rings Of Death! Hjälp, vad ska jag göra?

S: Du borde först kolla så att alla sladdar är inkopplade. Om alla sladdar är inkopplade så borde du dra ut sladdarna, blåsa i uttagen och sätta in sladdarna igen. Kolla så strömförsörjningslampan är grön när Xboxet är igång.

 

alt. Det finns ett trick som heter "Towel Trick" - " Handduks tricket"

 

"Helt rätt, man ska aldrig göra towel trick. Då blir reparationen mycket svårare och det är möjligt att dom måste byta ut både gpu'n och cpu'n eftersom towel trick förstör lödningen så mycket." - Collez

 

Som ovan, så är ni medveten om riskerna för Towel trick.

 

1. Hitta en stor handduk alt. en trasa.

2. Slå om xboxet med handduken/trasan så att den blir täckt.

3. Låt Xboxet vila i några timmar.

4. Voila! Feel the magic.

 

Om ert Xbox 360 fortfarande inte funkar, så måste ni tyvärr ta farväl av ert Xbox. Xboxen måste till reparation. Besök följande hemsida för mer information https://service.xbox.com/servicehome.aspx?m...v-se&scrx=1

 

 

Premium/Pro, Arcade eller Elit?

 

Om ni har svårt att välja ska jag ge er min & Onoffs åsikt om Premium, Pro, Arcade och Elite.

 

Vi börjar med Arcade

 

Xbox 360 Arcade, den totala underhållningen för hela familjen och en oslagbar spelupplevelse! Ett kraftpaket för spel, bilder, filmer och tv mm. Dessutom: fem spel och trådlös handkontroll. Passar perfekt i vardagsrummet, barnrummet eller sovrummet - valet är ditt. Och självklart kan du även spela äldre Xbox spel. Ingen hårddisk medföljer!

 

Elite

 

Xbox 360 Elite är den ultimata konsolen med en enorm hårddisk, en svart trådlös handkontroll, svart trådlöst headset och mycket mer allt med en förstklassig svart finish. 120 GB hårddisk samt HDMI kabel ingår. Elite är som ett normalt Xbox 360, lite kraftigare och flashigare bara!

 

 

Xbox 360

 

Med en kombination av avancerad teknik, genomarbetade program och mångsidiga tjänster kommer Xbox 360 att innebära större och mer realistiska digitala miljöer där utvecklingen bara begränsas av din egen fantasi. Utrustad med 60 GB hårddisk och Xbox Live som är den plats där spel och underhållning får liv, det enda stället där du alltid kan spela alla spel med eller mot folk från hela världen. I och med Xbox 360 har Xbox Live blivit ännu bättre. Xbox 360 hanterar dessutom musik, bilder, filmer och TV Spela DVD-skivor med progressiv skanning direkt i din Xbox.

 

Hur ska jag köpa konsolen?

1. Gå in på Pricerunner.se

2. Sök på önskat.

3. Kolla vilken butik som har det lägsta priset för din vara.

4. Innan du beställer, kolla så hemsidan är säker!

 

Hur ska jag veta vilka spel som är bra?

1. Om du kan prata flytande Engelska och förstå språket väldigt bra, besök www.youtube.com och sök på önskat spel + review. Man får oftast upp en rättvis och bra review på spelet.

2. Kolla runt på forumet!

3. Kolla omdömen här på hemsidan. Det gör du genom att gå in på Spel & Fusk -> Önskat spel -> Omdömen

4. www.fz.se har oftast rätt så balanserade omdömen om spel. Väldigt bra hemsida om du inte kan prata så bra Engelska.

 

 

--------------- --------------- --------------- --------------- --------------- --------------- --------------- ---------------

 

Jag skrev om din guide lite.. Ta den om du vill..

 

- Rätt så många stavfel.

- Dåliga skämt, IQ under 20? Vet du vad IQ är lilla gosse.

- Slarvigt gjort.. Size 4 på Arcade delen, pro/premium och Elite har ingen storlek..

 

 

+ Många detaljer.

+ Bra fakta.

Redigerat av Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...