Hoppa till innehåll

Hur Man Får In Nerladdade Textstilar I Photoshop

bengi

Rekommendera inlägg

Jag har laddat ner massvis med textstilar som jag vill använda mig av i photoshop. När jag laddat ner textstilarna så har jag sparat dom i c:/windows/fonts, för det har jag sett andra forum. Då ska dom tydligen hamna i photoshop, paint osv. Men dom hamnar inte i mitt photoshop. Jag har stängt ner programmer flera gånger och återuppstartat det, men dom finns inte där.

Hur gör jag? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har laddat ner massvis med textstilar som jag vill använda mig av i photoshop. När jag laddat ner textstilarna så har jag sparat dom i c:/windows/fonts, för det har jag sett andra forum. Då ska dom tydligen hamna i photoshop, paint osv. Men dom hamnar inte i mitt photoshop. Jag har stängt ner programmer flera gånger och återuppstartat det, men dom finns inte där.

Hur gör jag? :huh:

Du måste extrahera filen först. Det gör du igenom att ladda ner den fonten du vill ha, sedan så får du upp en mapp. Du ser längst upp att det står "Extract", tryck där, sedan så extraherar du "all files". Och efter du gjort det måste du lägga in fonten du extraherat i till exempel "Mina Dokument" och då kommer du se att den filen du laddat ner blivit en font.

Efteråt så kopierar du fonten, går till Lokal Disk C och sedan Windows och Fonts och bara klistrar in den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...