💬
Logga in
Fuska.se

Gear I 80

18 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hej jag är snart en lvl 80. Jag funderar på hur jag kan fixa tank gear i lvl 80, så jag kan gå med i heroics o raids. Och jag undrar om dk är bäst som tank eller dps.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Dk's funkar bra som både tank och dps

Om du är defcappad (alltså 540 DEFENSE, inte defense rating) och ca. 23k HP så kan du lätt gå heroics & normal dungeons, så gå dom tills du har lite bättre gear och kan joina ett guild och börja raida

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

Vilka dungeons ska jag gå för att fixa gear tills dess ?

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Utgarde pinnacle, violet hold, azjol nerub, culling of stratholme innehåller alla lite tanking gear

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Ska jag joina som dps? Jag kan ju inte joina som en tank med noob gear i en hc.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ska jag joina som dps? Jag kan ju inte joina som en tank med noob gear i en hc.

Det skulle funka bättre jo, men kom ihåg att om tanken är warrior/dk/paladin så kommer du inte få rolla på gearet som droppar
9 Feb 2009
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7

Vad för stats måste jag ha för att tanka heroics te.x. typ så här ~ 25000 hp 21000 armor osv

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad för stats måste jag ha för att tanka heroics te.x. typ så här ~ 25000 hp 21000 armor osv

Hivee sa att du skulle ha 540 def och 23k hp. En annan viktig sak är skills.
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9

Dodge och parry är inte så viktig eller ?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Dodge och parry är inte så viktig eller ?

Har du 23k hp och 540 defense så följer dodge och parry

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #11

Ok tack, jag har fått veta allt

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hivee sa att du skulle ha 540 def och 23k hp. En annan viktig sak är skills.

Inte nödvändigtvis dessa siffror, men det borde vara ditt mål innan du börjar tanka någonting
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #13

Armor: 23090

Defense: 530 (snart 546)

Dodge: 15,66%

Parry: 14,22%

Hp: 18490

Det är mina stats på min lvl 78 dk. Räcker det för att tanka en heroic. Kan ni komma med lite tips om vad jag behöver höja osv.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är mina stats på min lvl 78 dk. Räcker det för att tanka en heroic. Kan ni komma med lite tips om vad jag behöver höja osv.

Borde kunna få mera, jag har 23k i dps gear :p Börja inte med heroics, börja med 80 normals

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Du kan tanka heroics dock borde du fixa lite mer stamina, men när du dingar 80 fåru ju Runeforging för Stamina och typ 25 defense eller nå, då blir du nog capped + mer stamina. Kör lätta 80 heroics som UK VH Nexus och kanske någon annan, sen normal HoL, HoS, Gundrak osv. sen när du fått ungefär 23k hp (lite mindre gör inget eftersom personer som går heroic brukar ha ganska bra dps nu för tiden) så kan du gå dom heroic också, dock inte HoL, men HoS och alla andra

12 Feb 2009
Nivå 4 · Lärling

Jag lirar själv som prot pala, och när jag lvlade 74-80 så körde jag med dps gear och mitt tips är att först och främst fixa def cap som ligger på 540 (trinket från hol och ngn av dom gamla instancerna brevid shatt är lätta att få och ganska bra) och sedan äre bara att börja köra hc med en bra healer,eller så kör du med 2 tanks i instancerna

statsen ligger väll på 25k hp def cap och 21-22k armor för alla hc och 10 manna raids, sen 30k hp för 25manna

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag lirar själv som prot pala, och när jag lvlade 74-80 så körde jag med dps gear och mitt tips är att först och främst fixa def cap som ligger på 540 (trinket från hol och ngn av dom gamla instancerna brevid shatt är lätta att få och ganska bra) och sedan äre bara att börja köra hc med en bra healer,eller så kör du med 2 tanks i instancerna

statsen ligger väll på 25k hp def cap och 21-22k armor för alla hc och 10 manna raids, sen 30k hp för 25manna

Kan lätt göra 25 mans med 25k HP, karazhan är ju f*n svårare än heroic naxx
13 Feb 2009
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Borde kunna få mera, jag har 23k i dps gear :P Börja inte med heroics, börja med 80 normals

Min kompis som dingade 80 igår tankar hcs lätt med def cap och 21k hp
19 Feb 2009
Nivå 4 · Lärling

@Hivee

beror ju på vem man frågar och vad dom lirar för tank också

Själv så tycker jag att kara var lättare än hc naxx (både före och efter nerf) och sen beror det ju på hur man kan lira också, men med dom statsen jag gav tidigare så borde vilken nybörjare som helst kunna tanka lätt

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in