Hoppa till innehåll

Vilka Programerings Språk Kan Du?


KuroKaktus
 Dela

Rekommendera inlägg

Nice bump. Ska försöka räkna upp dem. Har nog glömt något.

 

Erfaren: Java, php, html, javascript, css, sql

Inte så duktig, kan behöva googla en del: python, bash

Har grejjat med lite och behöver googla för varje steg: C, C++, perl

 

HTML och css är egentligen inte programmerinsspråk menmen.

Sen har jag även själv utvecklat ett språk som heter "WASD Script" som inte kom så långt. Här är ett gammal kodexempel som den klarade av att köra som inte verkar göra något vettigt.

print 55
if true
    print -1
    if rand
        print 1
    else
        print 2
    end
elif rand
    print -2
    if rand
        print 3
    elif true
        print 4
    end
end
print 55

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Bumpelibumpar, oh the nostalgia :P

 

Kan numera:

 

html

css

php

Java

c++

Assembler

Najs! Vad har du programmerat i Assembler? Själv har jag hållt på mycket med programmering av Atmels mikrokontroller ATmega8515(8-bit, 1-4 MHz) och någon annan random PIC(8-bit & mindre avancerat). Det bästa jag gjorde där var väl med 8515 som jag använde för att styra en digital potentiometer för reglering av en enkel elmotors hastighet, 1 ökande och 1 minskande effektknapp. Jag hade också tänkt att använda en digital LCD-display(endast teckenritande), men jag kom inte på någon tillämpning, men jag lyckades i alla fall få igång den.

 

Den senaste tiden har jag däremot endast ibland kollat igenom och testmixtrat med 32-bitars GCC(C & C++)-kompilerad kod, och C++-inbäddade assemblersatser, bara för att jag vill hålla kvar min Assemblerkunskap på den nivå där den ligger just nu, så att jag inte glömmer något.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs! Vad har du programmerat i Assembler? Själv har jag hållt på mycket med programmering av Atmels mikrokontroller ATmega8515(8-bit, 1-4 MHz) och någon annan random PIC(8-bit & mindre avancerat). Det bästa jag gjorde där var väl med 8515 som jag använde för att styra en digital potentiometer för reglering av en enkel elmotors hastighet, 1 ökande och 1 minskande effektknapp. Jag hade också tänkt att använda en digital LCD-display(endast teckenritande), men jag kom inte på någon tillämpning, men jag lyckades i alla fall få igång den.

 

Den senaste tiden har jag däremot endast ibland kollat igenom och testmixtrat med 32-bitars GCC(C & C++)-kompilerad kod, och C++-inbäddade assemblersatser, bara för att jag vill hålla kvar min Assemblerkunskap på den nivå där den ligger just nu, så att jag inte glömmer något.

Vi höll på med någon PIC-processor i kursen mikroprocessorteknik. Det började väl med att blinka leds och generera toner till en liten högtalare(riktigt bra kompositörer var vi :P) sen, servomotororer och något mer lite mer avancerat tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst pong218

Haha jovisst :P Oye, så gott har man inte skrattat på hela veckan. Först en tråd där du gnäller om att få ett färdigt "Ladda upp bilder system", och helt plötsligt är du välbekant med i princip alla större webbspråk.

 

Haha, på den tiden trodde man allt att man var bättre en vad man egentligen var som sagt. Lite update sådär bara,

 

Lättare kunskaper inom Pearl.

Grundkunskaper inom web programmerng php, Asp.Net.

Kan såklart html,css. //varav båda är ingent programmeringsspråk.

 

Ganska bra Kunskaper inom C#,F#, C++, Javascript.

Redigerat av pong218
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...