kazaaa Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Skrivet 2 Mars 2009 Hej på er! efter jag startat GTA IV spelet, fick mkt lite fps , runt (20-31) på min nya dator som jag köpte för 2 veckar sen.. Spel inställningar Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz) Texture Quality: High Render Quality: Highest Reflection Resolution: High Water Quality: High Shadow Quality: High View Distance: 32 Detail Distance: 100 Definition: on VSync: on och min rig är OS: vista ultimate x64 SP1 Moderkort: Gigabyte EP45- DS3 Grafikkort: Gigabyte GTX 295 (stock) SPU: Intel core 2 quad q9950 2.83 GHz PSU: cooler master real 700W Ram: 4 GIG 1066Mhz Video Driver version: 182.06 Nu undrar jag om jag behöver aktivera nån SLI på grafikkortet eller om det kör redan 2 GPUs Jag användar Evga Precision för att justera fläkten och värmet En till fråga,, går det att överclocka grafikkortet lite uppåt med detta PSU?? tacksam för svaret
Gimcor Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Skrivet 2 Mars 2009 Börja med uppdatera senaste drivrutinerna för grafikkortet. Om inte heller det funkar så kan du prova med att stänga av vSync. Och nej, du kan inte köra SLI eftersom ditt moderkort inte stödjer det. När det gäller att överklocka ditt grafikkort så avråder jag det. Först och främst så är det redan overkill och kommer räcka ett bra tag framöver och sedan så har det även visat sig att GTA IV presterar mycket sämre i många fall där man har överklockat grafikkorten.
kazaaa Skrivet 2 Mars 2009 Författare Rapport Skrivet 2 Mars 2009 Tack Gimcor för ett jätte snabbt svar,, drivrutinerna är redan 182.06 och det har jag skrivit ovan.. ojdå du menar att jag inte behöver ändra nånting i grafikkorts inställningar.. isåfall så kan ni visa mig dem bästa inställningar på GTA så att jag kan få lite mer FPS.. och om jag överklockar processorn, kan det bli bättre tror ni?
Garone Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Skrivet 3 Mars 2009 Tack Gimcor för ett jätte snabbt svar,, drivrutinerna är redan 182.06 och det har jag skrivit ovan.. ojdå du menar att jag inte behöver ändra nånting i grafikkorts inställningar.. isåfall så kan ni visa mig dem bästa inställningar på GTA så att jag kan få lite mer FPS.. och om jag överklockar processorn, kan det bli bättre tror ni? Du borde inte behöva överklocka någonting alls med det där rigget.
Gäst 55_66 Skrivet 22 Mars 2009 Rapport Skrivet 22 Mars 2009 Nej inte riktigt. Nice grafik-kort alltså :P Jag önska jag hade ett sånt :(
Rekommendera inlägg