Tar väl kritiken här istället då..
Verkar som han använt något webbbyggar program då koden ser väldigt oproffesionell ut och att CSS'n inte ligger i en egen fil ( Dom flesta webb byggar programmen brukar inte skapa en fil för CSS, utan kör allt i indexen, alltså blir det en väldigt flamsig kod, svårare att hitta saker ).
Loggan är förfärlig, särskilt det där ljuset som sticker ut åt höger, ta bort det.
Varför har du en reklam banner där? Får du ut något av det? Annars ta bort den, inte snyggt med reklam, särskilt reklam som inte ens hjälper ens sida med t.ex. fler besökare.
Menyn är inte heller trevlig att kolla på, knapparna må vara snygga, men resten är bara uh, ändra gradienten till något mer passande och ändra effekterna så man får en snyggare "look" på det hela, ta bort den där vita rutan som visar vars man är, inte snygg, sen behöver man förmodligen inte en sån om man kan läsa som normala människor och har någon kontroll över vars man klickar.
Om det där ska föreställa en blogg, tja, då vet jag inte hur en blogg ser ut ;) Eller visst, man kan kalla det en blogg, men ingen layout på det hela etc. Bara några tomma text nyheter som man lägger till genom att ändra i http://tfu.byethost32.com/Blog.html , väldigt opassande då det är svårare att redigera etc.
Skaffa ett NMS eller gör om hela sidan till t.ex. wordpress och ändra layouten till den du har nu, blir enklare att redigera, posta etc.
Försök centrera hela sidan eller migrera från fasta pixlar till procent så att du får en "flytande" layout som ändras pga. vilken resolution du har på skärmen, ser mycket snyggare ut.
Overall så ser det lite designfattigt ut och innehålls fattigt ut, finns mycket att göras, även lite grå och trist :/ Ingen sida jag skulle besöka dagligen då enligt mig behöver en sida bra med innehåll, bra layout, enkel navigation, användarvänlig etc.
Och ja, när jag ser en hemsida som någon har gjort; Då ger jag kritik ;) Bry dig eller bry inte säger jag bara, men för att växa behöver man feedback!