Jag har nyss installerat windows xp lite på en "reserv dator" jag har. men hur ska jag ansluta till ett nätverk?? rutan som kom upp när ja startade IE7 första gången råkade jag klicka på avbryt på.
Tacksam för svar. :)
Jag har nyss installerat windows xp lite på en "reserv dator" jag har. men hur ska jag ansluta till ett nätverk?? rutan som kom upp när ja startade IE7 första gången råkade jag klicka på avbryt på.
↗ till inläggetJag har nyss installerat windows xp lite på en "reserv dator" jag har. men hur ska jag ansluta till ett nätverk?? rutan som kom upp när ja startade IE7 första gången råkade jag klicka på avbryt på.
Start>Kontrollpanelen>Närverks Inställningar
sitter på vista men borde vara ngt liknande
↗ till inläggetDet är bara att plugga i nätverkssladden.Jag har nyss installerat windows xp lite på en "reserv dator" jag har. men hur ska jag ansluta till ett nätverk?? rutan som kom upp när ja startade IE7 första gången råkade jag klicka på avbryt på.
Du måste installera drivrutiner till nätverkskortet också om du inte har gjort det
Den ska automatiskt skapa en anslutning som funkar när du pluggar i sladden, på det villkoret att du installerat drivrutiner till nätverkskortet.
Som Planin sa ovan ^
Vill du ha trådlöst eller med en Ethernet-tråd?
Men inne på Kontrollpanelen så finns det "Nätverkscenter", tror jag att det heter
Har du drivrutiner till ditt nätverkskort /trådlösanätverkskort
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in