Hoppa till innehåll

"inloggningssak"


elin1101
 Dela

Rekommendera inlägg

hejsan!

Jag har några frågor ang. sidor, scripts och "medlemmar" och som vanligt så finns det en historia bakom det:

 

Jag snackade med en äldre kille på msn och tillslut kom vi in på "egna sidor". Vi snackade om lite allt möjligt men kom tillslut in på, sida med medlemmar, forum, gästbok m.m

Efter ca30min prat så blev jag sugen på att göra ngt nytt, en sida där man måste ha inloggningsuppgifter för att kunna skriva i forumet etc. Som här :)

Så så nyfiken som jag är s frågade jag honom om man behöver ngt specieltl för detta. Då sa han att man måste ha ett program på darton som är själva databasen för medlemarna, stämmer detta?

Men så osmart & Omogen som jag är så fattade jag, ärligt, inget :)

Så nu skulle jag vilja ha en enkel förklaring på:

 

Vad man behöver

och

Hur man gör

 

För att kunna ha en "inloggning sak" på sin sida.

Sedan undrar jag om det finns ngt gratis program till att göra forum, gästbok och sådant, jag an verkligen itne det och sällan någon som vill hjälpa med sånt :(

 

Sen en sista sak, Om man har ex. 3 sidor på si nsida, kan man då göra så att jag köter 2 av sidorna och en annan person den 3dje sidan. men ändå så att jag har kontroll ölver den 3dje, hur isånafall?

 

 

EDIT: Sista, finns det någon stans man kan ladda ner dreamwier gratis, utan virus . Försökte ladda ner det för ett tag sedan men fick virus då :(

 

 

 

Jag hoppas att ngn kan hjälpa mig :)

Må gott!

Redigerat av elin1101
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hejsan!

Jag har några frågor ang. sidor, scripts och "medlemmar" och som vanligt så finns det en historia bakom det:

 

Jag snackade med en äldre kille på msn och tillslut kom vi in på "egna sidor". Vi snackade om lite allt möjligt men kom tillslut in på, sida med medlemmar, forum, gästbok m.m

Efter ca30min prat så blev jag sugen på att göra ngt nytt, en sida där man måste ha inloggningsuppgifter för att kunna skriva i forumet etc. Som här :)

Så så nyfiken som jag är s frågade jag honom om man behöver ngt specieltl för detta. Då sa han att man måste ha ett program på darton som är själva databasen för medlemarna, stämmer detta?

Men så osmart & Omogen som jag är så fattade jag, ärligt, inget :)

Så nu skulle jag vilja ha en enkel förklaring på:

 

Vad man behöver

och

Hur man gör

För att kunna ha en "inloggning sak" på sin sida.

Sedan undrar jag om det finns ngt gratis program till att göra forum, gästbok och sådant, jag an verkligen itne det och sällan någon som vill hjälpa med sånt :(

 

Sen en sista sak, Om man har ex. 3 sidor på si nsida, kan man då göra så att jag köter 2 av sidorna och en annan person den 3dje sidan. men ändå så att jag har kontroll ölver den 3dje, hur isånafall?

 

 

EDIT: Sista, finns det någon stans man kan ladda ner dreamwier gratis, utan virus . Försökte ladda ner det för ett tag sedan men fick virus då :(

 

 

 

Jag hoppas att ngn kan hjälpa mig :)

Må gott!

"man måste ha ett program" - Han syftar nog på att du behöver ha en server för din mySQL databas.

 

"Vad man behöver

och

Hur man gör" - Ja, du behöver PHP kunskaper, antagligen något program ifrån php.com med och en mysql server/databas.

 

 

"Sen en sista sak, Om man har ex. 3 sidor på si nsida, kan man då göra så att jag köter 2 av sidorna och en annan person den 3dje sidan. men ändå så att jag har kontroll ölver den 3dje, hur isånafall?" - Ja, det kan du. Det kan fixas genom att du gör någon sorts "admin kontrollpanel" för de 3 sidorna men bara ger honom access till den sista sidan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hejsan!

Jag har några frågor ang. sidor, scripts och "medlemmar" och som vanligt så finns det en historia bakom det:

 

Jag snackade med en äldre kille på msn och tillslut kom vi in på "egna sidor". Vi snackade om lite allt möjligt men kom tillslut in på, sida med medlemmar, forum, gästbok m.m

Efter ca30min prat så blev jag sugen på att göra ngt nytt, en sida där man måste ha inloggningsuppgifter för att kunna skriva i forumet etc. Som här :)

Så så nyfiken som jag är s frågade jag honom om man behöver ngt specieltl för detta. Då sa han att man måste ha ett program på darton som är själva databasen för medlemarna, stämmer detta?

Men så osmart & Omogen som jag är så fattade jag, ärligt, inget :)

Så nu skulle jag vilja ha en enkel förklaring på:

 

Vad man behöver

och

Hur man gör

För att kunna ha en "inloggning sak" på sin sida.

Sedan undrar jag om det finns ngt gratis program till att göra forum, gästbok och sådant, jag an verkligen itne det och sällan någon som vill hjälpa med sånt :(

 

Sen en sista sak, Om man har ex. 3 sidor på si nsida, kan man då göra så att jag köter 2 av sidorna och en annan person den 3dje sidan. men ändå så att jag har kontroll ölver den 3dje, hur isånafall?

 

 

EDIT: Sista, finns det någon stans man kan ladda ner dreamwier gratis, utan virus . Försökte ladda ner det för ett tag sedan men fick virus då :(

 

 

Jag hoppas att ngn kan hjälpa mig :)

Må gott!

 

 

*host*PirateBay*host*

Redigerat av ChipZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...