Hoppa till innehåll

Kan Inte Skapa Servrar Som Andra Kan Joina


Musten
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag skapar en server så har den ipnumret 10.0.0.20:27015. Pga detta kan inte andra joina mina servrar.

Min dator är direkt ansluten till modemet Speedtouch 510. Skulle vilja fixa detta så att jag kan göra servar så att folk kan joina dem.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då TF2 och CS tydligen kör på samma port får du gå in på den här sidan.

http://www.portforward.com/english/applica...Strikeindex.htm

 

Tryck ctrl+f och skriv in Speedtouch.

Där får du upp 7 olika alternativ för 510. Välj den som stämmer in på din router och följ sedan instruktionerna i länken.

 

Detta gör det möjligt för dina kompisar att kunna ansluta till din server. Annars om dom försöker connecta tar det stopp vid din router eftersom du inte för tillfället tillåter någon kontakt på den porten mellan din dator och internet.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag har redan öppnat port 27000-27020 i både udp och tcp. Men det funkar fortfarande inte.

 

Edit: Kom just på att det gick att öppna alla portar förutom 27015 i UDP.

Får bara detta meddelandet(kanske inte säger så mkt, men ändå):ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Undrar varför det är just 27015 UDP som inte går att öppna, men att alla andra går. 27015 TCP gick.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...