D48 Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 asså vrf är det så att mitt minne på C ska vara 500gig men det blir ju inte så eftersom vista tar lite av det eller hur det var. jag kommer inte ihåg. men efter typ varje defragmentering jag gör så försvinner alltid lite gig. jag ska ha 500gig på c men nu har jag bara 445. det är över 50 gig borta ju... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Verkar konstigt. Du tittar inte på hur mycket som är ledigt eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Detta fixade skiten för mig: starta upp kommandotolken, skriv vssadmin resize shadowstorage /For=C: /On=C: /MaxSize=6GB och tryck enter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RySs3N Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Du verkar ha mycket problem med dina datorer du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 (redigerat) Kom även ihåg att Windows definierar 1GB som 1024^3 bytes, till skillnad från tillverkarna som definierar 1GB som 1000^3 bytes. Detta innebär att det högsta som kommer att synas i Windows är 465 GB. Så egentligen är det bara 20GB borta vilket inte är så farligt. :) Redigerat 15 April 2009 av Gimcor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Kom även ihåg att Windows definierar 1GB som 1024^3 bytes, till skillnad från tillverkarna som definierar 1GB som 1000^3 bytes. Detta innebär att det högsta som kommer att synas i Windows är 465 GB. Så egentligen är det bara 20GB borta vilket inte är så farligt. :) Jaha, är det därför om man typ köper en HDD på 500 GB så om man högerklickar på C: och väljer Egenskaper så står det typ engast 470 GB? OnT: Ja, du verkar ha en del problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 mm jag har verkligen fått ett måndagsexemplar av den här elite datorn!!! :@ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 mm jag har verkligen fått ett måndagsexemplar av den här elite datorn!!! :@Jo det verkar så. Fett otur Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 Har du kört CCleaner och inaktiverat systemåterställning? Sytemåterställning kan ta upp till 20% av hårddisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 ok ska testa det med later. BAD TIMES Om du får ett e-mail som har rubriken BAD TIMES, radera det omedelbart utan att läsa det. Det innehåller nämligen ett nytt och fruktansvart e-mail-virus. Förutom att radera hårddisken kommer det även att radera all information på de disketter du förvarar i närheten av din dator. Viruset ställer även om termostaten på ditt kylskap så att glassen smälter och mjölken surnar. Magnetremsan på alla dina kreditkort kommer att avmagnetiseras, koden på ditt bankomatkort kommer att programmeras om, din videobandspelare kommer att programmeras om och alla dina CD-skivor kommer att förstöras. Viruset kommer även att meddela din f.d. pojk/flickvan ditt nya telefonnummer. Vattnet i ditt akvarium kommer att frysa till is. Viruset kommer dricka upp all din öl och placera ut dina smutsiga strumpor i hela lägenheten när du ska ha besök. Det kommer även att böja din bilnyckel och störa ut din bilradio. Viruset kommer att byta ut ditt schampo mot tandkräm och tandkrämen mot skokräm samtidigt som det tillbringar en natt på ett hotell tillsammans med din pojk/flickvän. Hotellet kommer sedan att betalas med ditt kreditkort. BAD TIMES ger dig exem. Lämnar toalettsitsen uppfälld och lägger hårfönen farligt nära ditt vattenfyllda badkar. BAD TIMES är fruktansvärt och farligt. Dessutom är BAD TIMES lilafärgat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 ok ska testa det med later. BAD TIMES Om du får ett e-mail som har rubriken BAD TIMES, radera det omedelbart utan att läsa det. Det innehåller nämligen ett nytt och fruktansvart e-mail-virus. Förutom att radera hårddisken kommer det även att radera all information på de disketter du förvarar i närheten av din dator. Viruset ställer även om termostaten på ditt kylskap så att glassen smälter och mjölken surnar. Magnetremsan på alla dina kreditkort kommer att avmagnetiseras, koden på ditt bankomatkort kommer att programmeras om, din videobandspelare kommer att programmeras om och alla dina CD-skivor kommer att förstöras. Viruset kommer även att meddela din f.d. pojk/flickvan ditt nya telefonnummer. Vattnet i ditt akvarium kommer att frysa till is. Viruset kommer dricka upp all din öl och placera ut dina smutsiga strumpor i hela lägenheten när du ska ha besök. Det kommer även att böja din bilnyckel och störa ut din bilradio. Viruset kommer att byta ut ditt schampo mot tandkräm och tandkrämen mot skokräm samtidigt som det tillbringar en natt på ett hotell tillsammans med din pojk/flickvän. Hotellet kommer sedan att betalas med ditt kreditkort. BAD TIMES ger dig exem. Lämnar toalettsitsen uppfälld och lägger hårfönen farligt nära ditt vattenfyllda badkar. BAD TIMES är fruktansvärt och farligt. Dessutom är BAD TIMES lilafärgat. Ånej! Min glass! :( Men jag duschar ju redan i tandkräm... Betyder det att den kommer bytas till schampo då istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 17 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 ok ska testa det med later. BAD TIMES Om du får ett e-mail som har rubriken BAD TIMES, radera det omedelbart utan att läsa det. Det innehåller nämligen ett nytt och fruktansvart e-mail-virus. Förutom att radera hårddisken kommer det även att radera all information på de disketter du förvarar i närheten av din dator. Viruset ställer även om termostaten på ditt kylskap så att glassen smälter och mjölken surnar. Magnetremsan på alla dina kreditkort kommer att avmagnetiseras, koden på ditt bankomatkort kommer att programmeras om, din videobandspelare kommer att programmeras om och alla dina CD-skivor kommer att förstöras. Viruset kommer även att meddela din f.d. pojk/flickvan ditt nya telefonnummer. Vattnet i ditt akvarium kommer att frysa till is. Viruset kommer dricka upp all din öl och placera ut dina smutsiga strumpor i hela lägenheten när du ska ha besök. Det kommer även att böja din bilnyckel och störa ut din bilradio. Viruset kommer att byta ut ditt schampo mot tandkräm och tandkrämen mot skokräm samtidigt som det tillbringar en natt på ett hotell tillsammans med din pojk/flickvän. Hotellet kommer sedan att betalas med ditt kreditkort. BAD TIMES ger dig exem. Lämnar toalettsitsen uppfälld och lägger hårfönen farligt nära ditt vattenfyllda badkar. BAD TIMES är fruktansvärt och farligt. Dessutom är BAD TIMES lilafärgat. Ånej! Min glass! :( Men jag duschar ju redan i tandkräm... Betyder det att den kommer bytas till schampo då istället? antagligen, vi får vänta och se vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.