Tja, På GIMP hur sätter man en bild som bakrund till en annan bild??
I Gimp
Måste du göra en ny topic för det här? Du hade ju redan en som handlade om detta.
I alla fall: Du lägger in bilden på ett lager under det du vill ska vara framför bakgrunden.
Fattar inte -_-
Kan du fixxa en bild till hur man gör?
Lösningen heter lager och finns i alla någorlunda ordentliga bildbehandlingsprogram.
http://f.imagehost.org/0829/gimp_f_r_idioter.png
↗ till inläggetHur sätter man flera lager då ?? PS Jag har nyss börjat med GIMP så klaga inte om jag inte förstår ;)Lösningen heter lager och finns i alla någorlunda ordentliga bildbehandlingsprogram.
http://f.imagehost.org/0829/gimp_f_r_idioter.png
går det att sätta en bild som bakrund till en annan bild som redan har svart bakrund
t. ex så här. Bakrund ~~>
Kan nån svara på den här tråden?
Du få väl ta bort gubben bakrund sen lägg in gubben på flaggan -.-?
Hur gör jag det??
ok...
Bump. Jag vet inte om man ska göra så här men jag gör så här : Lägg till lagermask --> Sen ritar man vars man vill ha bakgrund.
Är det så ni gör?
Jag gör inte så men det finns många tekniker.
Magic Wand, Lasso, Poly Lasso, Magnetic Lasso och Extract är dom jag kan komma på nu. Sen vet jag inte hur många av dom som finns i GIMP, men har för mig att magic wand finns iaf.
↗ till inläggetMagic Wand, Lasso, Poly Lasso, Magnetic Lasso och Extract är dom jag kan komma på nu. Sen vet jag inte hur många av dom som finns i GIMP, men har för mig att magic wand finns iaf.
Fattar ingenting :wacko: :blink:
↗ till inläggetDu frågade vilka tekniker som fanns och jag svarade.↗ till inläggetMagic Wand, Lasso, Poly Lasso, Magnetic Lasso och Extract är dom jag kan komma på nu. Sen vet jag inte hur många av dom som finns i GIMP, men har för mig att magic wand finns iaf.
↗ till inläggetDu frågade vilka tekniker som fanns och jag svarade.↗ till inläggetMagic Wand, Lasso, Poly Lasso, Magnetic Lasso och Extract är dom jag kan komma på nu. Sen vet jag inte hur många av dom som finns i GIMP, men har för mig att magic wand finns iaf.
Det vet jag men hur gör man "Magic Wand, Lasso, Magnetic Lasso och Extract "