Gäst EmoNerdChild Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 (redigerat) Hallo. Nu är det så att jag har bara 3 pokemon kvar jag måste se/fånga innan jag kan få national dex och komma vidare i platinum. Jag undrar då om ni vet vilka tränare som har dessa pokemon och vart dessa tränare är någonstans. Några pokemon tror jag att jag måste byta till mig, men det kommer jag bara göra i nödfall för att jag har nästan inga bra pokemon att byta. Dåså dessa pokemon behöver jag se/fånga: Happiny (vill byta fram/tillbaka med någon) gardevior (vill byta fram/tillbaka med någon) togetic (har en togepi så kommer troligen att utveckla den själv) Jag vet att några går att se i det vilda, men jag orkar inte gå och leta efter som att, de som går att fånga är sälsynta att möta. Det är mycket lättare att möta tränare med dessa pokemon. Så vet ni vilka tränare som har dessa pokemon? Redigerat 19 April 2009 av EmoNerdChild Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 (redigerat) Unown finns i Solaceon Ruins, där du hittade Defog. Vet inte resten, men om du vill kan du få låna några av mig, så att du kan få dem i ditt dex. Och om du vill utveckla istället: Burmy♀ utvecklas till Wormadam på Lv. 20 Aipom utvecklas till Ambipom när den kan Double Slap När du tradear en Haunter blir den en Gengar Happiny tror jag att du kan få i ett ägg av någon... Kirlia utvecklas till Gardevoir Eevee utvecklas till Vaporeon om du använder Water Stone Eevee utvecklas till Leafeon om du levlar upp den i Eterna Forest, vid den gröna stenen Eevee utvecklas till Glaceon om du levlar upp den på Route 216, vid den vita stenen Togetic är precis som du sa Porygon utvecklas till Porygon2 om du tradear den när den håller Up-grade Redigerat 19 April 2009 av JosJuice Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 jag hittade poke earth på serebii där man kunde se vilka tränare som hadde vilken pokemon >_> har nu minskat ner min lista från 12 till 3 de jag har kvar är glaceon (kommer utveckla min evee till den) porygon 2 gengar @ JosJuice har du gengar? skulle vilja låna den då. och kan vi byta min porygon fram och tillbaka? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 (redigerat) Ja, jag har Gengar. Är det OK att jag utvecklar min Porygon samtidigt som din? 4339 0178 4401 Redigerat 19 April 2009 av JosJuice Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 (redigerat) Ja, jag har Gengar. Är det OK att jag utvecklar min Porygon samtidigt som din? 4339 0178 4401 självklart :D 3566 7619 5764 tackar :D har kvar: happiny, gardevior och togetic skulle jag få kunna låna happiny och gardevior av någon >_> skit svårt att få en female ralts/kirlia. happiny är också svår. väldigt liten chans att man får den i trophy garden och man får inget egg av någon i platinum Redigerat 21 April 2009 av EmoNerdChild Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wetterl Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 Man får ju visst ett ägg av Chyntia, men fattar att du menade att man inte får den i ett ägg, har själv fått Natinal Dex på Platinum, och förresten så behöver inte Ralts/Kirlia vare hona för att bli Gardevoir, en hane utvecklas bara till Gallade om den får någon sten (Tror det var Moon Stone) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
slapparen Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 Vill du ha en Happiny så fånga en Chansey/Blissey och ge den Lucky Incense sen tar du en male pokemon av samma egggroup och he dom på dagiset och vänta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maenster Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 http://www.youtube.com/watch?v=OCfI1UnWDJk...re=channel_page :-) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IceZ Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 Det här borde hjälpa dig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 är nu färdig med sinnoh dex ^_^ tack för hjälpen alla. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 21 April 2009 Rapport Dela Skrivet 21 April 2009 (redigerat) Ja, jag har Gengar. Är det OK att jag utvecklar min Porygon samtidigt som din? 4339 0178 4401 självklart :D 3566 7619 5764 tackar :D har kvar: happiny, gardevior och togetic skulle jag få kunna låna happiny och gardevior av någon >_> skit svårt att få en female ralts/kirlia. happiny är också svår. väldigt liten chans att man får den i trophy garden och man får inget egg av någon i platinum du skrev också ochså :P Redigerat 21 April 2009 av loopen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg