💬
Logga in
Fuska.se

Självförtroende

23 svar · startad

↗ till inlägget

Hej!

Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting.

Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende..

Tacksam för svar!

Var dig själv bara :D

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hej!

Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting.

Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende..

Tacksam för svar!

skitsvårt, men prova att stå minst 10 minuter framför spegeln och säg till dig själv att du är bra. Det är också ett bra sätt att se hur man själv ser ut när man gör vissa saker, själv tränar jag grimaser och andra poser (ej seriöst). det hjälper faktiskt att bli säkrare på en själv.

Låter ju riktigt festligt må jag säga.

Måste testa.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hej!

Tacksam för svar!

skitsvårt, men prova att stå minst 10 minuter framför spegeln och säg till dig själv att du är bra. Det är också ett bra sätt att se hur man själv ser ut när man gör vissa saker, själv tränar jag grimaser och andra poser (ej seriöst). det hjälper faktiskt att bli säkrare på en själv.

=/ Gör man rätt om man blir illamående?

Näh, bara skoja xD Låter ju kul det där xD

7 May 2009
Nivå 12 · Mästerfuskare

Första steget är att acceptera dig själv för den du är. Självförtroende =/= kompis med alla på skolan, just so you know. Alla är olika, vissa bara är mer blyga av naturen än andra.

Sen borde du inte lägga för mycket vikt vid vad andra människor tycker om dig. Om man tänker för mycket på sånt så mår man oftast bara dåligt av det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in