Har installerat Windows XP på min nya dator nu, men har fått lit problem. Därför tänkte jag ominstallera skiten. Har dock lite problem med att få bort Windows XP från datorn. Min hårddisk är på 250 GB uppdelat i två pationer (145gb och 5gb). Hade Ubuntu förut. När jag installerade Windows XP först kunde jag välja hur jag ville göra med de olika pationerna. Valde att installera på den lilla (5gb). När jag klickar på Den här datorn ser jag bara E: (5gb) och inte C: (245gb). När jag högerklickar på E: och väljer formatera får jag upp en ruta där det står
Kapacitet:
5,74 GB
Filsystem:
NTFS
Storlek på allokeringsenhet:
4 067 byte
Volymetikett:
Klickar på Starta, får upp en ny ruta:
[Formatera Lokal Disk (E ]
Varning! Formateringen kommer att radera all data på den här disken. Klicka på OK om du vill formatera disken eller klicka på Avbryt om du vill avbryta.
[OK][Avbryt]
KLickar på OK, får upp en ny ruta.
[Formatera Lokal Disk (E ]
Det gick inte att formatera den här enheten. Avsluta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar enhetens innehåll. Försök sedan formatera igen.
[OK]
Har inget annat program eller fönster uppe. Blir snart tokig på skiten. Bara jag får bort det WIndows jag har på datorn kan jag fixa det. Någon som kan häjlpa mig? Borde det inte gå att radera allt från E: bara?