Xade Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Behöver lite hjälp, vår andra dator går inte att starta, det står: Ntldr saknas, tryck Ctlr, Alt, Delete för omstart. Vad kan jag göra för att få datorn att fungera igen? Jag har hört att man måste starta om datorn med installationsskivan. Jag är totalt kass på datorer, vet inte ens vad "boot" är. Uppskattar hjälp och tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Vilket OS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Vilket OS? OS = Windows ME/XP/92/VISTA osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 (redigerat) Vilket OS? OS = Windows ME/XP/92/VISTA osv OS = operativsystem, men jag tror nog han fattar det själv ;)WTF? 92? vad är det? :S aja, om du har xp 1. stoppa i xp skivan i datorn 2. starta från cd:n 3. öppna reparations konsolen 4. skriv "fixboot c:" (utan ") om nu c: är den hårddisken som krånglar :D 5. reboota 6. datorn ska funka Redigerat 7 Maj 2009 av Planin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.