Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej jag har en hårddisk på 80 gig och skulle behöva hjälp med att starta den och installera operativsystem på den. Den är helt formaterad tror jag. Jag har några skivor som det ska vara Windows 98 på och en som det är 95 på tror jag.

Men hur ska jag sätta i skivan? För när jag kopplat in hårddisken och satt i skivan så vet jag inte vad jag ska göra. Nån som kan hjälpa?

Redigerat av t00ncheat
Skrivet (redigerat)

Om den redan är formaterad:

Sätt i operativsystemsskivan i datorn, gå in i BIOS och ändra i datorns bootprioriteringslista. 1: CD, 2: Hårddisk, 3: Diskett.

Boota sedan ifrån CDn och installera operativsystemet.

Om den inte är formaterad:

Skaffa ett formateringsverktyg och bränn det på en CD om det inte redan finns på operativsystemsskivan, gå in i BIOS och ändra i datorns bootprioriteringslista. 1: CD, 2: Hårddisk, 3: Diskett.

Formatera hårddisken genom att boota ifrån CDn, gå sedan till "Om den redan är formaterad"

Redigerat av Vitdom
Skrivet (redigerat)

Om den redan är formaterad:

Sätt i operativsystemsskivan i datorn, gå in i BIOS och ändra i datorns bootprioriteringslista. 1: CD, 2: Hårddisk, 3: Diskett.

Boota sedan ifrån CDn och installera operativsystemet.

Om den inte är formaterad:

Skaffa ett formateringsverktyg och bränn det på en CD om det inte redan finns på operativsystemsskivan, gå in i BIOS och ändra i datorns bootprioriteringslista. 1: CD, 2: Hårddisk, 3: Diskett.

Formatera hårddisken genom att boota ifrån CDn, gå sedan till "Om den redan är formaterad"

Okej tror det funkar nu. Men ska jag installera XP eller windows 98?? Om datorn ligger på 384 mb ram och 1.7 ghz processor?

Redigerat av t00ncheat
Skrivet (redigerat)

Den datorn klarar XP lika bra som Windows 98.

Nu har det kommit upp massa om att den har kopierat filer och sånt. Sen stod det nått som jag inte kommer ihåg men jag kommer ihåg att det kom upp att man eventuellt skulle ta ur skivan ur enhet :A. Sen starta den om sig själv så kommer det bara upp ett streck uppe i vänstra hörnet och bara blinkar sen händer inge mer... Vad ska jag göra?

Redigerat av t00ncheat

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...