💬
Logga in
Fuska.se

Ränder Med Gimp

4 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Vet nån hur man lägger till rändr (se bild) med gimp, eller vet ni vart man kan hitta en guide eller vad man nu ska kalla det?

Hoppas att det är okej att jag lånade dina bilder House

post-74832-1245436921_thumb.jpg

post-74832-1245437000_thumb.jpg

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

ska finnas ett filter som jag inte kommer ihåg vad det heter men det är långt ner på filterlistan typ TV lr nåt kan det va

Filter->förvräng->Video finns det på

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3
↗ till inlägget

ska finnas ett filter som jag inte kommer ihåg vad det heter men det är långt ner på filterlistan typ TV lr nåt kan det va

Hittade det men det blir inte som de andra bilderna det blir ljust (se bild) finns den någonstans man kan ändra ?

post-74832-1245445632_thumb.jpg

Nivå 0 · Nykomling

Bilden där upp på Mario är nog gjord i Photoshop men "ränderna" kallas scanlines så sök typ på google på how to make scanlines in gimp eller nått om du söker på scanlines på forumet får du fram hur man gör i Photoshop i alla fall

20 Jun 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hittade det men det blir inte som de andra bilderna det blir ljust (se bild) finns den någonstans man kan ändra ?

post-74832-1245445632_thumb.jpg

Hitta på en sak som heter "kurvor" i en av menyerna på gimp, där kan du ändra så det blir mörkare bild.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in