Vendetta Skrivet 30 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2009 När jag försöker starta Firefox står det: Firefox körs redan, men svarar inte. För att öppna ett nytt fönster måste du först avsluta den existerande firefox-processen, eller starta om systemet. Har kollat i processerna om firefox.exe fanns men hittar den inte, har startat om datorn och installerat om firefox. Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 30 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2009 (redigerat) Först så ska du gå och läsa här: http://kb.mozillazine.org/Profile_folder_-_Firefox Det förklarar för dig hur du hittar din "Profile Folder". Senare så står det "To fix this, open the profile folder and delete the file, * "parent.lock" (Windows), * "lock" and ".parentlock" (Linux), or * ".parentlock" (Mac OS X)" Så du ska alltså gå in i "Profile Folder" och radera parent.lock (om du har windows)! Jag ansvarar inte för några eventuella skador! Det bör hjälpa! //95alexander95 Vill bara till lägga en sak: Detta kan orsakas av att du stängt av datorn medan firefox är på. Redigerat 30 Juni 2009 av 95alexander95 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 30 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2009 (redigerat) Vill bara till lägga en sak: Detta kan orsakas av att du stängt av datorn medan firefox är på. Jo, datan krasha när jag va inne på den. Det var nog det. EDIT: Kan inte ta bort filen... det står: det går inte ta bort *filensnamn*. filen eller katalogen är sakdad och kan inte läsas. Redigerat 30 Juni 2009 av CrossFall Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 30 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2009 Vill bara till lägga en sak: Detta kan orsakas av att du stängt av datorn medan firefox är på. Jo, datan krasha när jag va inne på den. Det var nog det. EDIT: Kan inte ta bort filen... det står: det går inte ta bort *filensnamn*. filen eller katalogen är sakdad och kan inte läsas. Testa att göra om namnet av filen, så att firefox inte känner igen (hittar inte) filen. Typ till "APA" eller nått ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 2 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Vill bara till lägga en sak: Detta kan orsakas av att du stängt av datorn medan firefox är på. Jo, datan krasha när jag va inne på den. Det var nog det. EDIT: Kan inte ta bort filen... det står: det går inte ta bort *filensnamn*. filen eller katalogen är sakdad och kan inte läsas. Testa att göra om namnet av filen, så att firefox inte känner igen (hittar inte) filen. Typ till "APA" eller nått ^^ Gick inte. Jag kan inte flytta eller byta namn på filen.. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Felsäkert läge då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 5 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2009 Felsäkert läge då?Ska prova det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 6 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2009 Felsäkert läge då?Ska prova det. Fungerar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 När det händer mig, har jag kommit på att man kan ta Ctrl+Alt+Delete och ta Aktivitetshanteraren, Process och avsluta Firefox.exe eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 När det händer mig, har jag kommit på att man kan ta Ctrl+Alt+Delete och ta Aktivitetshanteraren, Process och avsluta Firefox.exe eller nåt sånt. Han skrev ju i första inlägget att han redan hade avslutat processen -.- Tror nog att det här är en av de första grejerna man testar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.