Hoppa till innehåll

Mikrofon Problem


Rullis
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja.

 

Har ett litet problem med att min mikrofon är rätt så låg i ventrilo, medans min outbound är på +10 så är det fortfarande lågt.

 

Har försökt ändra lite här och där för att göra den bättre men ingenting har funkat.

 

(Har hört att det låter som om att 'jag är långt ifrån' min mikrofon när jag igentligen har den precis brevid munnen.)

 

Har mikrofonen som kom med mitt headset (Razer Barracuda).

 

Här är en bild på det.

 

 

Hoppas någon kan hjälpa mig!

post-1652-1247643325_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

start -> kontroll panelen -> ljud, tal och ljudenheter -> ljud och ljudenheter -> röst -> volym (standard röstinspelnings enhet, dvs den längst ner) -> avancerat -> kryssa i mic boost.

 

Eller om du har volymkontrollen i snabbfältet: volymkontroll -> avancerat -> kryssa i mic boost.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan det vara, men när jag klickar på volym kommer en varnings ruta upp och säger:

 

Windows Fel

 

Det går inte att köra SnDVol32.exe. Använd Lägg till/Ta bort program för att installera.

 

 

 

Hur installerar jag det genom lägg till/ta bort program?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ojdå, vet jag faktiskt inte, har du installerat ljudkorts drivrutinerna?

 

Annars kanske du kan testa att trycka volym på högtalarna istället, kom på att man kan antagligen fixa det därifrån också. Dock tror jag inte att det funkar att starta om inte den andra gör det. Men det är värt ett försök.

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hittat en sak på Realtek HD nu. Fast när jag väl sätter i den microfon boosten så hör jag "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzz" i mina hörlurar konstant.. (Kan vara att jag har hört det innan för har tappat dem ett annnnnntal gånger :x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...