💬
Logga in
Fuska.se

Mikrofon Problem

11 svar · startad

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #1

Tja.

Har ett litet problem med att min mikrofon är rätt så låg i ventrilo, medans min outbound är på +10 så är det fortfarande lågt.

Har försökt ändra lite här och där för att göra den bättre men ingenting har funkat.

(Har hört att det låter som om att 'jag är långt ifrån' min mikrofon när jag igentligen har den precis brevid munnen.)

Har mikrofonen som kom med mitt headset (Razer Barracuda).

Här är en bild på det.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

post-1652-1247643325_thumb.jpg

Nivå 0 · Nykomling

Har samma problem de kan vara att micken är skadad eller nåt sånt men som sakt ha samma problem

Nivå 9 · Veteranfuskare

Har du startat mic boost? Om inte så testa göra det.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Har du startat mic boost? Om inte så testa göra det.

Exakt var gör man detta? :)

Nivå 9 · Veteranfuskare

start -> kontroll panelen -> ljud, tal och ljudenheter -> ljud och ljudenheter -> röst -> volym (standard röstinspelnings enhet, dvs den längst ner) -> avancerat -> kryssa i mic boost.

Eller om du har volymkontrollen i snabbfältet: volymkontroll -> avancerat -> kryssa i mic boost.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #6

Kommer inte förbi avancerat där. :S

Edit: klickade på testa där, så jag kunde höra vad jag sa själv.. var fan tvungen o skrika för o höra det :S

post-1652-1247649554_thumb.jpg

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Kan vara för att du bara kom såhär långt start -> kontroll panelen -> ljud, tal och ljudenheter -> ljud och ljudenheter -> röst -|

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #8

Kan det vara, men när jag klickar på volym kommer en varnings ruta upp och säger:

Windows Fel

Det går inte att köra SnDVol32.exe. Använd Lägg till/Ta bort program för att installera.

Hur installerar jag det genom lägg till/ta bort program?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ojdå, vet jag faktiskt inte, har du installerat ljudkorts drivrutinerna?

Annars kanske du kan testa att trycka volym på högtalarna istället, kom på att man kan antagligen fixa det därifrån också. Dock tror jag inte att det funkar att starta om inte den andra gör det. Men det är värt ett försök.

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #10

Har hittat en sak på Realtek HD nu. Fast när jag väl sätter i den microfon boosten så hör jag "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzz" i mina hörlurar konstant.. (Kan vara att jag har hört det innan för har tappat dem ett annnnnntal gånger :x)

Nivå 7 · Fuskare

Tryck på playback i ventrilo setupen -> Alternativ -> Avancerade Kontroller -> Avancerat (Under Mikrofon) -> Kryssa i Microphone Boost alt. ändra hur högt ljudet ska vara innan du trycker på Avancerat.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Kolla vilken volym windows har ställt in din mic på, har du pratat högt, skrikigt eller liknande så händer det att windows sänker volymen för mikrofonen.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in