Hoppa till innehåll

Komma Bort Från Datorn


Rekommendera inlägg

börja åka skejtboard, bli bra, sen när du bli äldre köper du en långboard eftersom hela skejt looken redan är kirrad så får du galet med brudar då du glider omkring i slitna stuprör och svart linne på stan.

 

din framtid ligger i dina händer, use it well. tänk med din penis.

seriös eller inte så sög de. (inget personligt)

 

komma bort från datan är enkelt.. avinstallera spelet eller vad de är som får dig att sitta vid datan.

sen börjar du komma på med en aktivitet att göra. ring polare som du själv sa, om jag inte minns fel. Har du fått din hjälp nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

skaffa dig en hobby

WORD!

 

Som jag till exempel, jag gillar att köra cross osv.

 

Och nu vill jag inte höra någon säga "man sitter ju bara still på crossen ju, det är inte ens jobbigt" eller nått. För då ska ni f*n testa att köra cross på en crossbana. Det är väldigt krävande på armarna, ryggen och framförallt benen.

 

Inte jobbigt någonstans, det blir jobbigt att köra cross när man åker på åtminstånde en 250cc, kör en fyrhjuling på 300cc så ska du se.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min högsta önskan är att bo på landet. Hade jag en cross skulle jag inte göra annat än att dra ut i skogen och bara köra. Har kört cross förut, men det blev fel nånstans så jag slutade. (Körde på bana)

Att ha obegränsat med lera och skit under fötterna och sitta på en cross... Också bra träning för RoadRacingen, som är det maximala, det absolut bästa och mest extrema som du kan göra.

Jag hade lätt sålt min dator och köpt en cross istället, om jag hade nånstans att köra.

Att köra cross är bättre än att springa ur motionsperspektiv. Man tränar exakt alla muskler när man kör cross, och man tränar dom stenhårt och länge. Det är också 500 gånger roligare än att lira boll eller springa.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Känner igen mig. Var också så starkt beroende en gång i tiden, att jag kunde sitta en hel lördagsdag.. gå och lägga mig på kvällen sen stiga upp mitt i natten av att jag inte kunde sova och spela.

Kanske ett starkare beroende än vad du har. Men lika svårt att ta sig ur. Jag saknade tidsuppfattning och det enda som betydde något var att klara den där lvl:n, men åh.. jag måste hjälpa dom, ny lvl. Man kom alltid till nya ställen i spelet, vilket lockade mer än att t ex vara med polare. Min mamma oroade sig, jag hade inget liv då. Var blek och min tränare undrade vad fan hade tagit åt mig.

Vad som fick mig att "vakna till liv igen" var när mina betyg sjönk drastiskt och jag satt där med en nästan maxad gubbe i lvl och något som var mycket betydelsefullt - mina betyg. Jag tog mig i kragen och tänkte att nu får jag för fan skärpa mig. Det var inte lätt. Men efter ett tag utan datorn gick det bättre. Och till slut så bra att jag inte kände den där starka lusten längre.

 

Alltså: Jag satsade på skolan istället och valde bort datorn, men inte helt och hållet.

Du kanske skulle börja med att begränsa ditt datorspelande? Ifall det inte hjälper och du måste spela kan ju ju alltid plocka bort en del så att det hindrar dig från att använda datorn. Som musen t ex? Sådana små saker kan vara användbara i längden. Men det enda som verkligen kan få dig på andra tankar är viljan. Vill du inte så går det ju inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffa dig en moped! Börja stunta, eller varför inte styla? Ifall du nu bor på landet så kan du ju alltid trimma, för farbror blå kommer ju nästan aldrig dit :lol:

att skaffa en moped är väl inte bra om man tänker på kondition :o

Redigerat av evokia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

skaffa dig en hobby

WORD!

 

Som jag till exempel, jag gillar att köra cross osv.

 

Och nu vill jag inte höra någon säga "man sitter ju bara still på crossen ju, det är inte ens jobbigt" eller nått. För då ska ni f*n testa att köra cross på en crossbana. Det är väldigt krävande på armarna, ryggen och framförallt benen.

 

ja exakt det är f*n med krävande har sett tony rikardsson och nicki pedersen köra och det ser inte svårt och krävande ut men det är det så lissen to the man Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har gått igenom samma sak som du. Först var jag beroende av WoW, men en dag, kl 5 på morgonen så bestämde jag mig för att det var nog. Deletade alla mina chars och det fungerade bra.

 

Ett tips som kan kännas väldigt jobbigt är att koppla ur ditt internet i ett par dagar. Du kommer märka att man inte sitter lika mkt vid datorn, kanske läser böcker och går ut. Testa gå till ett gym och göra lite övningar, behöver inte vara något avancerat. Cykla lite, lyft lite tyngder. Fysisk träning gör att du kan få ett lyckorus efter du tränat, ger bättre självförtroende och ger dig mer kraft!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen mig. Var också så starkt beroende en gång i tiden, att jag kunde sitta en hel lördagsdag.. gå och lägga mig på kvällen sen stiga upp mitt i natten av att jag inte kunde sova och spela.

Kanske ett starkare beroende än vad du har. Men lika svårt att ta sig ur. Jag saknade tidsuppfattning och det enda som betydde något var att klara den där lvl:n, men åh.. jag måste hjälpa dom, ny lvl. Man kom alltid till nya ställen i spelet, vilket lockade mer än att t ex vara med polare. Min mamma oroade sig, jag hade inget liv då. Var blek och min tränare undrade vad fan hade tagit åt mig.

Vad som fick mig att "vakna till liv igen" var när mina betyg sjönk drastiskt och jag satt där med en nästan maxad gubbe i lvl och något som var mycket betydelsefullt - mina betyg. Jag tog mig i kragen och tänkte att nu får jag för fan skärpa mig. Det var inte lätt. Men efter ett tag utan datorn gick det bättre. Och till slut så bra att jag inte kände den där starka lusten längre.

 

Alltså: Jag satsade på skolan istället och valde bort datorn, men inte helt och hållet.

Du kanske skulle börja med att begränsa ditt datorspelande? Ifall det inte hjälper och du måste spela kan ju ju alltid plocka bort en del så att det hindrar dig från att använda datorn. Som musen t ex? Sådana små saker kan vara användbara i längden. Men det enda som verkligen kan få dig på andra tankar är viljan. Vill du inte så går det ju inte.

Kunde inte säga det finare.

Satsa på skolan för fan, det är det som avgör din framtid, vare sig du kan teckna som picasso ellerinte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen mig. Var också så starkt beroende en gång i tiden, att jag kunde sitta en hel lördagsdag.. gå och lägga mig på kvällen sen stiga upp mitt i natten av att jag inte kunde sova och spela.

Kanske ett starkare beroende än vad du har. Men lika svårt att ta sig ur. Jag saknade tidsuppfattning och det enda som betydde något var att klara den där lvl:n, men åh.. jag måste hjälpa dom, ny lvl. Man kom alltid till nya ställen i spelet, vilket lockade mer än att t ex vara med polare. Min mamma oroade sig, jag hade inget liv då. Var blek och min tränare undrade vad fan hade tagit åt mig.

Vad som fick mig att "vakna till liv igen" var när mina betyg sjönk drastiskt och jag satt där med en nästan maxad gubbe i lvl och något som var mycket betydelsefullt - mina betyg. Jag tog mig i kragen och tänkte att nu får jag för fan skärpa mig. Det var inte lätt. Men efter ett tag utan datorn gick det bättre. Och till slut så bra att jag inte kände den där starka lusten längre.

 

Alltså: Jag satsade på skolan istället och valde bort datorn, men inte helt och hållet.

Du kanske skulle börja med att begränsa ditt datorspelande? Ifall det inte hjälper och du måste spela kan ju ju alltid plocka bort en del så att det hindrar dig från att använda datorn. Som musen t ex? Sådana små saker kan vara användbara i längden. Men det enda som verkligen kan få dig på andra tankar är viljan. Vill du inte så går det ju inte.

Samma sak hände mig :)

Redigerat av Cramboow
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...