Rotom Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 (redigerat) Jag har sett att många gör pokemon sprites och jag har tänkt att jag vill också göra det. :D Jag vill göra en spirifloon ( spiritomb, drifflon, mothim ) och en spiriblim ( spiritomb, driffblim, mothim ). Men problemet är :( ... Jag är ny här och vet inte hur man gör så kan någon hjälpa mig. :( Redigerat 23 Augusti 2009 av Rotom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Eru Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Du vill alltså göra sprites? Kolla guides på google eller youtube t.ex. Du behöver Paint. www.google.se www.youtube.com så sök på "Pokémon sprite guide" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rotom Skrivet 23 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Jag har försökt men jag hitar bara sprites och inte hur man gör dem. :( En gång gick jag in på någon ämne i fuska.se och såg hur man gjorde i ordning. Jag minns att man ska gå in i paint sen ska man ta bort bakgrunden tror jag men jag vet inte hur man tar delar från olika pokemon ex. driffblims huvud med charizards kropp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wetterl Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Sök bara på: How to make a Pokemon sprite på Youtube så tar du någon som verkar bra, om den inte är bra så testa en annan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 (redigerat) denna film är rättså bra om man vill lära sig: Redigerat 23 Augusti 2009 av anton99 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rotom Skrivet 26 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Tack nu har jag gjort klart spirifloon och jag kanske ska gjöra en shiny och en tjej form :D Men jag vet inte hur jag ska lägga den i mitt inlägg :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rotom Skrivet 28 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 (redigerat) Äntligen här är den : SPIRIFLOON rotom pokedex nr. (inte klart ) ballon pokemon Typ: ghost/flying stats: hp: 3/5 atk:2/5 def:1/5 spe. atk:3/5 spe.def:2/5 speed:3/5 pokedex text: When kids hold it and think it's a ballon, it will try to take them to the outer dimension. Still, they are to heavy for it. PS. shiny och tjej former kommer snart. Gillade ni den ?:cool: :thanks: Redigerat 30 Augusti 2009 av Rotom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Eru Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 När du kör i paint ska du kanske beskära bilden så den inte är så stor? -.-' Btw, tvivlar på att du är arton år. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rotom Skrivet 29 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2009 skrev Eru: När du kör i paint ska du kanske beskära bilden så den inte är så stor? -.-' Btw, tvivlar på att du är arton år. Jag har försökt att klippa runt om men det blir bara blått runt om jag gör det :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 29 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2009 skrev Rotom: skrev Eru: När du kör i paint ska du kanske beskära bilden så den inte är så stor? -.-' Btw, tvivlar på att du är arton år. Jag har försökt att klippa runt om men det blir bara blått runt om jag gör det :huh: ta den där saken där nere satt bilden blir mindre sen spara den i .png Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rotom Skrivet 29 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2009 skrev anton99: skrev Eru: När du kör i paint ska du kanske beskära bilden så den inte är så stor? -.-' Btw, tvivlar på att du är arton år. Jag har försökt att klippa runt om men det blir bara blått runt om jag gör det :huh: ta den där saken där nere satt bilden blir mindre sen spara den i .png Vilken sak :huh: Och vad menar du med att spara i png. :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 29 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2009 skrev Rotom: skrev Eru: När du kör i paint ska du kanske beskära bilden så den inte är så stor? -.-' Btw, tvivlar på att du är arton år. Jag har försökt att klippa runt om men det blir bara blått runt om jag gör det :huh: ta den där saken där nere satt bilden blir mindre sen spara den i .png Vilken sak :huh: Och vad menar du med att spara i png. :( när du ska spara den så skriv namnet och skriv .pmg efter namnet Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg