Hoppa till innehåll

Problem Med Mikrofon I Vista


xpliT

Rekommendera inlägg

Köpte en low-budget mikrofon idag på Jula.

När jag kom hem och skulle testa den så funkade det inte, datorn (XPS 420, Vista) märker inte att jag har stoppat in sladden. Hörlurarna funkar men inte mikrofonen. Testade både på Skype och ljudinspelaren. Skype visar att jag inte har någon mikrofon i stoppad och ljudinspelaren startar inte ens eftersom "det inte går att hitta någon ljudinspelningsenhet".

post-10204-1253725327_thumb.jpg

Så jag går och testar på en annan dator som har Windows XP. Mikrofonen funkar perfekt.

 

Har kollat runt lite på google och sett att flera har liknande problem men har inte hittat nått som hjälpt mig och mitt problem.

 

Behöver inte hjälp från någon som inte vet hur det ser ut i Vista eftersom mikrofonen funkar som den ska i XP och för att man inte ställer in mikrofon och ljud på samma sätt i Vista.

Återkommer med lite fler bilder hur det ser ut när jag tester mikrofonen på datorn med Vista.

 

post-10204-1253724940_thumb.jpg

Redigerat av xpliT
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Är du säker att du stoppat in den rätt i datorn? Om du har sladdintag fram på datorn så tipsar jag dig om att använde de som är baki datorn istället.

 

2. Kolla så att man inte behöver ladda hem något innan man kan använde den.

 

3. Om det inte funkar så kan du nog byta det mot en ny, eller pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Är du säker att du stoppat in den rätt i datorn? Om du har sladdintag fram på datorn så tipsar jag dig om att använde de som är baki datorn istället.

 

2. Kolla så att man inte behöver ladda hem något innan man kan använde den.

 

3. Om det inte funkar så kan du nog byta det mot en ny, eller pengarna tillbaka.

1. Har den fram på datorn, det är det enda stället som här den där mikrofon symbolen. Har testat dem andra "hålen" där bak men det funkar inte där heller.

 

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/images/howto/HMiniJackAdapterLineIn.jpg

Inte min dator på bilden men där ser man mikrofon symbolen jag pratar om (har ingen sån där bak, bara fram) och hur symbolerna ser ut på baksidan (den gröna rutan)

 

 

2. Det kommer inte upp någon "installera ny programvara" fönster när jag pluggar in micken.

 

3. Den funkar ju på datorn med XP "/

 

Boffaroffe: Så här ser det ut där.

post-10204-1253808118_thumb.jpg

Redigerat av xpliT
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se till så du har installerat senaste drivrutinerna till ljudkortet isf.

http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

 

Förövrigt kan du kolla på färgkombinationerna på uttagen om du inte ser någon bild med en mic på. Mic brukar vara röd/rosa.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...