💬
Logga in
Fuska.se

Allsvenskan Är Slut, Vad Tyckte Ni?

31 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Idag var ju den hetaste matchen i allsvenskan i år, IFK Göteborg VS AIK. De lag som skulle vinna denna matchen skulle också vinna SM guld. IFK tog ledningen med 1-0 men det räckte inte. AIK vann med 1-2 och i slutet såg det ut som IFK spelarna inte orkade mer och bara kunde lägga sig ner o dö. Själv är jag Gaisare och jag är glad att AIK vann, så inte alla IFKare är så kaxiga. B)

Vad tyckte ni om matchen? Visst hade AIK lite tur med ett ribb skott. Men jag tyckte att det ändå var rättvist.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

AIK! AIK! AIK!

Nivå 9 · Veteranfuskare

förjävlig rent utsagt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

förjävlig rent utsagt.

Elr hur, men Gefle kommer igen nästa år! XD

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Sämsta och tråkigaste allsvenskan på länge?

Allsvenskan suger. Svensk fotboll suger.

Tyckte att IFK skulle vinna.

Nivå 2 · Novis

UNnamed: Luring. Jag är randig, men andra färger.

Jag var positiv efter 45 minuer i Göteborg, sen efter 10 minuter eller nått försvann hoppet. IFK Pressade ju för hårt i första , tappade stinget och kunde inte ens hålla emot. Välförtjänt AIK, men Bajen ska fan inte ner, ner med BP och DIF. =D

Sen kan jag skriva ett fett FUCK YOU. till alla som säger att IFK suger. De kom tvåa fast de tappade Söder, Johansson ( SKador) och Wernbloom och BJärsmyr som var två sjukt viktiga kuggar i laget. Imponerande, men tyvärr var äckliga de råttorna värda guldet.

Nivå 6 · Fuskare

Inse, allsvenskan är fejkad. Troligt att 2 lag, efter 30 matcher hamnar på nästan exakt samma poäng och möter varandra sista matchen så att den absolut sista matchen spelas om guldet?

Shouldn't think so =)

Som tillägg på det kan ni ju räkna på vad ett fotbollslag tjänar på att spela 15 matcher med full publik eller 8 matcher med full publik och 7 med 1/3 publik..

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Inse, allsvenskan är fejkad. Troligt att 2 lag, efter 30 matcher hamnar på nästan exakt samma poäng och möter varandra sista matchen så att den absolut sista matchen spelas om guldet?

Shouldn't think so =)

Som tillägg på det kan ni ju räkna på vad ett fotbollslag tjänar på att spela 15 matcher med full publik eller 8 matcher med full publik och 7 med 1/3 publik..

Skulle inte bli förvånad om allsvenskan är fake, jag kollar aldrig på fotboll, men det verkar ganska skumt att vinnaren av sista matchen vinner guld...
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Shouldn't think so =)

Okej, har den alltid varit så eller lyckades den bara vara jämn i år?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Shouldn't think so =)

Okej, har den alltid varit så eller lyckades den bara vara jämn i år?

Likadant förra året. Både Elfsborg och AIK kunde vinna när den sista matchen spelades. Dock spelade de mot varsitt lag.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Årets allsvenska var inget annat än ren skit.. Nästa års allsvenska bryr jag mig inte ett jävla skit om, ne, då blir det superettan.. :(

2 Nov 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Har inget och se fram emot nästa år, kommer kanske va Stockholms sämsta fotbollsår.

Men Assyriska kanske åker upp och det tillhör mig en del..

Nivå 8 · Veteranfuskare

Stockholmslagen både vann och åkte ut. Vad säger man?

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Stockholmslagen både vann och åkte ut. Vad säger man?

1st u r leik. EW.

Then u r leik. YES!

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Tycker faktiskt IFK förtjänade guldet mer än AIK pga av att IFK är ett av de få lagen som vågar satsa på talanger ifrån de unga ledsen! :) AIK vann guldet på lånade pengar.

Nivå 5 · Fuskare

Tycker det var jävligt gött att aik tog guldet :) Annars har de varit en rätt nervös tid i allsvenskan. Håller på GAIS, så det var ju nära att vi hamna under sträcket. Fast de löste sig tillslut :) Allt blev så jävla perfekt, aik tog guldet och inte blåvitt, öis åkte ur. Fast det är lite tråkigt att öis åkte :P

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Men Gais gjorde mer mål än vinnande AIK :P .

Nivå 1 · Novis

Ehlen o ehlen!

Klart att man visste att AIK skull få guld! Madingo tatuerade in guld 2009 på sin rygg 2 dagar innan finalmatchen!

Det kallar jag en bestämd speare! :D

3 Nov 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #20
↗ till inlägget

Tycker det var jävligt gött att aik tog guldet :) Annars har de varit en rätt nervös tid i allsvenskan. Håller på GAIS, så det var ju nära att vi hamna under sträcket. Fast de löste sig tillslut :) Allt blev så jävla perfekt, aik tog guldet och inte blåvitt, öis åkte ur. Fast det är lite tråkigt att öis åkte :P

Yes, då var jag inte den ända gaisarn :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in