Hemglass95 Skrivet 6 November 2009 Rapport Skrivet 6 November 2009 Behöver hjälp med ett kommentarsfält jag gjorde efter en guide i datormagazin nr 11 -09 här är koden: <?php class comment extends mode1 { function get_commets ($video_id) { // Hämta kommentare till angivet videoklipp $this->db->select ( `author, coment, date, id´) ->from (`comments´)->where (`video´, $video_id->order_by"date, id", "desc"); $query = $this->db->get(); return $query->result_array(); } function get_latest_comment() { //hämta senaste kommentar $this->db->select(`*´)->from(`video`)->join(`comments´, `comments.video = video.id´, `inner´)->order_by(`comments.date, comments.id`, `desc´)->limit(1, 0; $query = $this->db->get(); return $query->row_array(); } function insert_comment($video_id) { // spara kommentar $this->video = $video_id; $this->author = $_post[`author]; $this->comment = $_post[`comment]; $this->date = date("Y-m-d"); $this->db->insert(`comments´,$this); } } ?> är det något fel i koden eller ska man inte klistra in den under body taggen i ett html dokumet? Citera
Banish Skrivet 6 November 2009 Rapport Skrivet 6 November 2009 Du är inte ansluten till någon databas? Citera
Hemglass95 Skrivet 7 November 2009 Författare Rapport Skrivet 7 November 2009 WAMP 2 men koden visas som text Citera
Hemglass95 Skrivet 7 November 2009 Författare Rapport Skrivet 7 November 2009 Har provat men problemet kvarstår Citera
Katt Skrivet 7 November 2009 Rapport Skrivet 7 November 2009 (redigerat) Jag såg nu att du hade glömt lite parenteser och citationstecken. Jag har fixat det nu. <?php class comment extends mode1 { function get_commets ($video_id) { // Hämta kommentare till angivet videoklipp $this->db->select('author, coment, date, id')->from('comments')->where('video', $video_id >order_by('date, id', 'desc')); $query = $this->db->get(); return $query->result_array(); } function get_latest_comment() { //hämta senaste kommentar $this->db->select('*')->from('video')->join('comments', 'comments.video = video.id', 'inner')->order_by('comments.date, comments.id', 'desc')->limit(1, 0); $query = $this->db->get(); return $query->row_array(); } function insert_comment($video_id) { // spara kommentar $this->video = $video_id; $this->author = $_post['author']; $this->comment = $_post['comment']; $this->date = date("Y-m-d"); $this->db->insert('comments',$this); } } ?> Jag hoppas du vet hur klassen funkar. Redigerat 7 November 2009 av TheCat Citera
PunkArne Skrivet 18 November 2009 Rapport Skrivet 18 November 2009 Om ni inte löst det själv redan: Har ni sparat koden i klartext? Om ja så är det WAMP som inte har koll på inställningarna. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.