💬
Logga in
Fuska.se

Inställningar För Mick?

13 svar · startad

Tjenare. Köpte precis ett nytt headset, men micken fungerar inte. Har testat ganska många saker. Någon som vet något jag behöver göra?

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Du kan ju börja med att berätta vilket headset du har köpt.

27 Nov 2009
Nivå 3 · Lärling

beställde du den från amerika?

↗ till inlägget

beställde du den från amerika?

Nej jag köpte dem på Dreamstore här på Dreamhack. Det där var första länken när jag googlade på dem.

Hm, har du kopplat in allt rätt? Är det med sladd eller USB-uttag som den är kopplad till?

↗ till inlägget

Hm, har du kopplat in allt rätt? Är det med sladd eller USB-uttag som den är kopplad till?

Vanliga 3,5mm sladdar.

Har du lagt in sladden i den gröna insticks-modulen?

↗ till inlägget

Har du lagt in sladden i den gröna insticks-modulen?

Den gröna är ju ganska oväsentlig eftersom det är den rosa som går till micken... Men den rosa sitter rätt. Testade i min kompis dator också.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Sitter micken ordentligt på headsettet?

Nivå 2 · Novis

har du sat på micken?

På mitt headset finns det en ¨av¨ och på knapp (på sladden)

Jodå. Micken ska vara fast ordentligt, den är på, den ger utslag när jag stänger av och sätter på den, men inget annars...

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jodå. Micken ska vara fast ordentligt, den är på, den ger utslag när jag stänger av och sätter på den, men inget annars...

har ett exakt likadant headset och har haft samma problem men efter ett tag så fixade det sig, Annars kan du ju alltid byta det

29 Nov 2009

Sådär. Var en spärr i uttaget i hörlurarna som spärrade micken från att få kontakt, därmed orsakades glappet och allt brus som hördes.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in