Tjenare alla. det var ett tag sen microsoft gjorde såkallad ''World clean up'' som jag kalla de :D. som kollade alla som hade chippat. Min blev såklart bannad :/. blir man bannad lika snabbt om man skaffa ett nytt chippat xbox360 tro ni? :D
Banning
↗ till inläggetNej, har en kompis över xbl som chippa för ca 2 månader sen och han har inte blivit bannadTjenare alla. det var ett tag sen microsoft gjorde såkallad ''World clean up'' som jag kalla de :D. som kollade alla som hade chippat. Min blev såklart bannad :/. blir man bannad lika snabbt om man skaffa ett nytt chippat xbox360 tro ni? :D
Lika stor chans nu som innan.
Just av denna anledning jag aldrig kommer chippa någon spelkonsol what so ever.
Piratkopieringen drar bara ner spelbranschen i skiten.
Sidney, då kan du berätta din mening. Hur vet du de? Mena du innan när jag spelade 1 år elr när dom började allt i sept.. tro jag..
De har hållit på att banna boxar hela tiden, inget de bara gör ibland. Med nya NXE är det större risk att bli bannad då den kan se vilken firmware du har på dvd-spelaren. Den informationen tas upp av Microsoft som helt enkelt bannar dig sedan. Det är ännu större chans att bli bannad om du har firmware v. 1.51-1.6 då de är enklare för att Microsoft att hitta.
↗ till inläggetPiratkopieringen drar bara ner spelbranschen i skiten.
Bara om du lyssnar på all bullshit som spelutvecklarna säger... Har du t.ex hört Cryteks motivering för att sluta göra PC exklusiva titlar? De hävdade att Crysis blev så hårt nedladdat att de nästan inte tjänade pengar på det. De sålde nästan fyra miljoner medans mindre utvecklare som t.ex GSC var jättenöjda över att ha sålt en miljon kopior av Clear Sky.
Så du vill alltså legalisera piratkopieringen, så kul för dig!
↗ till inläggetHär beter vi oss vuxet ser jag...Så du vill alltså legalisera piratkopieringen, så kul för dig!
↗ till inläggetSå du vill alltså legalisera piratkopieringen, så kul för dig!
Jag vet, ha ju gjort det i ca 3-4 år.. tänker forts.. du ha väll oxå gjort nå liknande? förvåna mig inte... -.-
↗ till inläggetNästa år kommer ju nya Iextreme bl.a. tror du microsoft komma hitta en enkelt fortf.. då? :)De har hållit på att banna boxar hela tiden, inget de bara gör ibland. Med nya NXE är det större risk att bli bannad då den kan se vilken firmware du har på dvd-spelaren. Den informationen tas upp av Microsoft som helt enkelt bannar dig sedan. Det är ännu större chans att bli bannad om du har firmware v. 1.51-1.6 då de är enklare för att Microsoft att hitta.
Nästa firmware (LT) kommer vara mycket mer lik original firmware, men Microsoft kommer tillslut lyckats komma på den på något sätt. Då släpps troligtvis en ny firmware (eller om någon ny wave eller liknande kommer) och katt och råtta leken är på gång igen.
↗ till inläggetSå du vill alltså legalisera piratkopieringen, så kul för dig!
Lagligt kanske det inte borde vara, men på sin höjd är det inte mycket allvarligare än att köpa ett begagnat spel.
Det är väl ändå bättre att stödja spelutvecklare och utgivare genom att köpa deras spel.
↗ till inläggetDet är väl ändå bättre att stödja spelutvecklare och utgivare genom att köpa deras spel.
Visst är det så, om spelet nu förtjänar att bli köpt. Tyvärr är det ju så att gaming är en dyr hobby och det händer nog ofta att man inte har råd att spendera 499-599:- på ett spel som är max tio timmar långt, speciellt för sådana som mig som ännu inte har någon inkomst. Dessutom kan du bara jämföra med Xbox 360 ( som har pirater ) och PS3 ( som inte har pirater ) och se att Xbox 360 försäljningen knappt tar skada. I de flesta fallen så säljer 360 versionen t.o.m mer än PS3 versionen. ( inb4 "lolol det är för att ps3 suger" )
Du kan ju inte ladda ner ett spel gratis bara för att du inte har råd med det. Har man inte råd så kan man ju spara på pengarna eller önska sig det i julklapp, det gjorde jag.
↗ till inläggetDu kan ju inte ladda ner ett spel gratis bara för att du inte har råd med det.
Jo.
:D
Laddar hellre ner ett spel först och testar än att riskera en massa pengar på ett potentiellt skitspel.
Eller så kan man ladda ner demot på Xbox live eller Playstation Network.
↗ till inläggetEller så kan man ladda ner demot på Xbox live eller Playstation Network.
Om jag vill se hur det presterar på datorn då och det inte finns något demo? Nej, exakt. Finns bara en väg att kolla det utan att riskera pengar.
Om du vill ladda ner ett spel gratis som en utvecklare har lagt ner en massa pengar och tid på så gör det då.