Hoppa till innehåll

Min Dator


Jote
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag skulle vilja veta om jag kan spela nya spel (t.ex Crysis) på högsta grafik eller iallafall mellan på den här datorn med det här:

 

Windows XP

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00 GHz 3.00 GHz

Och jag ska köpa 4,00 GB RAM eller mer.

 

Sen vill jag veta hur jag kan se vilket grafikkort jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej men 3.0 GHz är väl bra? Dem flesta spelen behöver ju 2.0-3.0 GHz.

 

Iallafall här är grafikkortet: NVIDIA GeForce 8400 GS (256mb)

 

Hade tänkt att ge bort den här datorn till en kompis och han är en spelnörd så den måste klara av spel med höga systemkrav. Skulle datorn klara av ett spel som typ Empire: Total War?

Redigerat av Jote
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej men 3.0 GHz är väl bra? Dem flesta spelen behöver ju 2.0-3.0 GHz.

 

Iallafall här är grafikkortet: NVIDIA GeForce 8400 GS

 

Hade tänkt att ge bort den här datorn till en kompis och han är en spelnörd så den måste klara av spel med höga systemkrav.

Klockfrekvensen spelar inte så stor roll. Processorn är gammal och är idag ingenting..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, finns det någon processor du kan rekommendera?

Är grafikkortet bra?

För att spela Crysis på högsta grafiken? Då rekommenderar jag Intel Core 2 Quad som minimum, men gärna Intel Core i5 eller i7. Sen är resten upp till grafikkortet.

 

Jag kan spela Crysis på min bärbara på 1024x768 med texturer m.m. på max. Jag har Intel Core 2 Duo och Radeon 4650 (1Gb), men jag tror att det krävs en ganska stor uppgradering för dig om du ska klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=101771 ?

Förresten, enligt can you run it klarar datorn av Empire Total War och Crysis (men inte högsta grafik på Crysis) trots att processorn är gammal.

Det är för att det troligtvis går efter minimumkraven. Det går säkert att spela Crysis på den datorn, dock bara på lägsta inställningarna.

 

Den prollen du länkade till ska det nog gå att maxa inställningarna med bortsett från kantutjämningen.

Jag skulle rekomendera ett nytt grafikkort också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...