Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag undrade lite vad ni tror om AC2s annorlunda story. om man hittar alla hemliga videor får man se en film som handlar om eva och adam. Jag fattar inte riktigt hur det hela hänger ihop med det guden i slutet av spelet förklarar väldens uppbyggnad.

Vad tror ni om saken?

Redigerat av anonym0
Skrivet

Borde det hänga ihop? Det är ju bara något "extra" så att säga. Inget som hör ihop med main storyn. Main storyn handlar antagligen om något som skulle hänga ihop med världens undergång 2012. Vad jag tror iaf.

Skrivet

den där "guden" i slutet förklarar hur världen skapades, mänskligheten gick i krig mot sina skapare (gudarna) och världen gick under. Några av båda släktena överlevde och skapade fred. Men vad har eva och adam med det att göra =/

Skrivet (redigerat)

Hitta ganska mycket fel i min text.. skriver om det nu..

Du pratar om The Truth videon. Och ja, den har en koppling till Storyn.

I The Truth videon ser man Eva och Adam ta äpplet från Those who came before, eftersom med äpplet hade Those who came before mindre makt. Det pågick troligen det där kriget vid den tid punkten.

Och troligtvis skapa Those who came before dessa Pieces of Eden för att kriga emot människorna.

Och anonym0 Those who came before var inte gudar, utan snarare en ras som bara var mer utvecklad.

BTW: Det finns många Pieces of Eden, och The Templers försöker samla alla och ta full makt över Jorden etc.

Medans The Assasssins försöker att stoppa dom.

Kolla mitt andra inlägg för resten av informationen.

Redigerat av GangsterTwist
Skrivet

men hur kunde de stjäla äpplet om de var styrda? kanske ingen enkel fråga men kollar man t.ex. AC1 så kan man kontrollera hjärnan på folk med bara äpplet så de borde inte kunna ta det sådär.

Men tack för förklaringen Gangster

Skrivet (redigerat)

Massa spoilers:

Du kanske inte kommer ihåg men både Altair och Ezio kunde inte bli hypnotiserade. Fast de kunde bli utsatta för hallucinationer o.s.v. Fast fortfarande kunde man inte styra deras tankar.

Och det är för att Those who came before hade barn med människor, vilket gav dessa barn (Adam och Eva) gåvor som t.ex. Eagel Vision och immunitet mot hypnotisering. Och tack vare "the bleeding effect" så har Desmond, Altair, Ezio och Subject 16 dessa gåvor också.

BTW: Vi överlevde katastrofen med hjälp från Those who came before, fast nu när katastrofen inträffar igen, så har vi inte deras "teknologi" och troligtvis kommer bli utplånade.

"While the ancient race was more technologically advanced and powerful, humanity had the advantage of numbers. Minerva stated that both sides craved war, but they were so preoccupied with their fighting; an impending danger was approaching from the "heavens". This danger from the heavens is speculated by Shaun and Lucy. They hypothesize that it could have been caused by a massive solar flare which would have terrible impact on the Earth's weakening magnetic field, reversing the polarity and making the planet geologically unstable. Also, they mentioned the geomagnetic reversal of Earth's poles as a possible cause of the destruction. However, geomagnetic reversal is a natural effect which has occurred multiple times over Earth's history, the last of which was 780,000 years ago."

Ganska komplicerat. och orkar inte skriva.. kl 7 på morgonen.

Kollar du på den igen, och tänker på allt jag skrivit, så kommer du haja. (Första gången jag såg slute reagera jag exakt som Desmond "What. The. Fuck.")

Redigerat av GangsterTwist
  • 4 månader senare...
Skrivet

men hur kunde de stjäla äpplet om de var styrda? kanske ingen enkel fråga men kollar man t.ex. AC1 så kan man kontrollera hjärnan på folk med bara äpplet så de borde inte kunna ta det sådär.

Men tack för förklaringen Gangster

Ur förtryck föds revolution.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...