Tjenare, undrar hur man gör så att man kan lägga upp sin wamp server på internet :D
går det att fixa SSL certificate gratis på windows eller måste man ha linux distru
Tjenare, undrar hur man gör så att man kan lägga upp sin wamp server på internet :D
går det att fixa SSL certificate gratis på windows eller måste man ha linux distru
Vänsterklicka på Wamp ikonen och välj online, så kan andra komma åt din hemsida via din IP-adress. Lätt som en plätt ;).
SSL vet jag inget om...
↗ till inläggetVänsterklicka på Wamp ikonen och välj online, så kan andra komma åt din hemsida via din IP-adress. Lätt som en plätt ;).
SSL vet jag inget om...
nä du driver? :o
↗ till inläggetNej, varför skulle han? Se bara till så du inte har någon brandvägg som blockar port 80 eller något program som använder port 80 (ex. Skype).↗ till inläggetVänsterklicka på Wamp ikonen och välj online, så kan andra komma åt din hemsida via din IP-adress. Lätt som en plätt ;).
SSL vet jag inget om...
nä du driver? :o
Glömde en sak.
Om du sitter bakom en router så måste du gå in på t.ex. en sida som "www.whatsmyip.org" och kolla upp din IP. Du kan inte använda den du ser i Windows, för den gäller bara i nätverket.
har aldrig tänkt på det. Men det bord vara den externa IP:n som man ser i routern när man kollar upp en enhets IP-adress...
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in