Hoppa till innehåll

Feedback På Layout Tack


laynus
 Dela

Rekommendera inlägg

och jag behöver inte ditt tillstånd

Äh, om du använder dig av samma layout som jag använt till ett meningslöst projekt så tänker jag inte direkt kalla in kavalleriet. Att du snor fuskbays design känns dock lite allvarligare.

 

Kan du förklara vad för material jag har snott?

 

När du har gjort toppen på din sida har du mycket uppenbarligen kollat på toppen på en gammal version av fuskbay, då den är identisk med hur fuskbay såg ut då (och även mycket lik hur den ser ut nu), förutom att du flyttat runt lite saker och att du ändrat på färgen.

Om du sedan själv suttit i bildredigeringsprogram och suttit och kodat spelar inte så stor roll då det är väldigt tydligt att du kollat på hur fuskbays design ser ut och medvetet kopierat den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

och jag behöver inte ditt tillstånd

Äh, om du använder dig av samma layout som jag använt till ett meningslöst projekt så tänker jag inte direkt kalla in kavalleriet. Att du snor fuskbays design känns dock lite allvarligare.

 

Kan du förklara vad för material jag har snott?

 

Inte material, men stilen. Alltså, vem som helst kan göra scanlines i bildprogram, men hur många lägger dessutom in en opacity box i headern och tonar halva bakgrunden? - Bara Fuskbay. Dessutom ser jag att du placerat en orange bakgrundsbild för menyn vid samma position som Fuskbay placerar sin svarta. Att formen är snarlik där går heller inte att ta miste på.

 

EDIT: Skulle dessutom vilja lyfta fram FireFlys inlägg här tidigare; gör något så unikt som möjligt. Låt dig inspireras av andra, men sno inte. Det slutar bara illa och besudlar ditt rykte.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och jag behöver inte ditt tillstånd

Äh, om du använder dig av samma layout som jag använt till ett meningslöst projekt så tänker jag inte direkt kalla in kavalleriet. Att du snor fuskbays design känns dock lite allvarligare.

 

Kan du förklara vad för material jag har snott?

 

Plywood och diverse tyger. Du var 8 år och skulle inreda en trädkojja med dina pappor. Minns du?

 

Nä, jag tycker att det är ganska uppenbart. Du kan nog lista ut det själv. Alternativt läsa GoldenMew inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Tycker det där ser rätt fantasilöst ut. Liknar en typisk blå-vit 90-tal design bortsett från att de blå-vita färgerna bytts ut mot orange-vit. Men pointen ligger också mycket i det som 95alexander95 nämnde; det ser stelt ut. För tjocka borders dessutom.

 

Jag vet inte, men kanske bara att gå tillbaka till ritbordet? Ser ut som något som du slängt ihop på fem minuter. Bra designer gör man inte på fem minuter om det inte är banbrytande och enkel, vilket denna inte är i mina ögon.

 

Får jag fråga. Vad är det här tjafset om FuskBay om och finns det länk till den design som ni påstår att han har snott?

Designen som du efterfrågar används i skrivande stund på Fuskbay.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plagiatet var lite mer uppenbart när hans hemsida såg ut såhär:

http://rapidfiles.net/images/62065Screenshot-1.png

Är du ägaren av riktiga fuskbay.se?

 

Off topic: Varför står det " Guldig Mjö" under din avatar?

 

Nej, det är jag inte.

 

"Guldig Mjö" står det för att jag köpt en custom-titel.

Bara 30 000 FM i affären.

Redigerat av GoldenMew
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...