💬
Logga in
Fuska.se

Rekommendera Hårddiskmärke.

20 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tänkte beställa en ny hårddisk idag (till mitt Ps3). Eftersom ni här är kunniga om datorer (hårddiskar :) ) tänkte jag ställa en enkel fråga. Vilket märke på hårddiskar är att rekommendera och vilket märke ska man undvika?

Står mellan:

Samsung

Seagate Momentus

Western Digital Scorpio Blue

Hitatchi Travelstar

Alla finns i lager förutom Western Digital Scorpio Blue. Är det värt att vänta på Western Digital Scorpio Blue eller fungerar de andra lika bra?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det enda jag vill säga är att skit i Seagate över huvudtaget. De är så krångliga att ha å göra med om man försöker använda dem med konsoller, spelar ingen roll om det är PS3, Wii eller Xbox.

(Säger detta av egen erfarenhet).

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

Okej. Vad för problem pratar du om? Det är ofta Seagate som sitter i Ps3 enheter.

Nivå 6 · Fuskare

Har aldrig haft problem med Seagate och jag har haft ganska många Seagate's, har dock hört att 11 serien inte va helt problemfri.

Skulle satsat på Samsung eller Seagate ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #5
11 serien?
Nivå 7 · Fuskare

Samsung tycker jag du ska satsa på.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Okej. Vad för problem pratar du om? Det är ofta Seagate som sitter i Ps3 enheter.

Det som sitter i PS3an är ju programmerat för att funka för den, det räknas inte.

Det finns många problem med Seagate. För mig så är det att jag inte kan ha hårddisken på samtidigt som jag startar konsollen för då hittar den inte hårddisken, jag MÅSTE verkligen starta den efter konsollen. -.-

Det händer bara med konsollerna, inte med datorn.

Jag hade sagt att du ska satsa på en Samsung, eller vänta på Western Digital.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej, det är 6 serien, 3-4 år gammal :o

Nu är det 12 serien som gäller och den är helt klart bra, inga problem med den.

12 Feb 2010
Nivå 9 · Veteranfuskare

Western Digital utan tvekan.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Samsung tycker jag du ska köra på, det har jag gjort genom alla år och krånglar nästan aldrig, låter inte så mycket också.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

va? skrev du fel eller var du ironisk? :P

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Western Digital ftw!

Har en sådan disk på 1 tb SUPER nöjd!

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Samsung tycker jag du ska köra på, det har jag gjort genom alla år och krånglar nästan alltid, låter inte så mycket också.

Varför ska han då köpa den?
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det enda jag vill säga är att skit i Seagate över huvudtaget. De är så krångliga att ha å göra med om man försöker använda dem med konsoller, spelar ingen roll om det är PS3, Wii eller Xbox.

Word. har själv haft problem med min hårddisk från Seagate... Inte ens dom sakerna som HP rekommenderade hjälpte inte ens :o Men om man tittar på hur mycket problem på google det är med Seagate så är det inte ett rekommenderat märke.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

va? skrev du fel eller var du ironisk? :P

Jag skrev fel ja :)
14 Feb 2010
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Word. har själv haft problem med min hårddisk från Seagate... Inte ens dom sakerna som HP rekommenderade hjälpte inte ens :o Men om man tittar på hur mycket problem på google det är med Seagate så är det inte ett rekommenderat märke.

Det är 11 serien som suger, 12:an äger?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #17

Ska iväg och köpa en Western Digital imorgon.

Förövrigt var det en Toshiba hårddisk i mitt Ps3 från början.

-----

Ska som sagt byta ut min hårddisk i mitt ps3 imorgon och då tänkte jag sätta in den nuvarande hårddisken från mitt Ps3 till min dator. Det är en Sata 2.5 hårddisk. Vilka kablar och eventuella tillbehör behöver jag för att sätta in den?

Det är denna disk som ska in.

Om det är till någon hjälp ser det ut såhär på insidan. Bild 1 och Bild 2.

Skulle uppskatta svar innan klockan 10 imorgon (idag).

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Raptor hårddiskar är rätt fina vad jag har hört. Jag skulle nog satsat på en sånn

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Raptor hårddiskar är rätt fina vad jag har hört. Jag skulle nog satsat på en sånn

Kostar inte en sån disk ganska mycket eller? Typ 80Gb för 2000.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kostar inte en sån disk ganska mycket eller? Typ 80Gb för 2000.

Nej, 150gb kostar cirka ett och fem.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in