💬
Logga in
Fuska.se

Läsk Åldersgräns!

81 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hoppas Hoppas Hoppas :D Det hade varit det bästa beslutet på många år.

Där måste jag hålla med. :)

För det innebär att man slipper småbarn som bara halsar läsk dagarna i ända.

På vilket sätt påverkar det dig?

Jag slipper se småbarn springa omkring med colaburkar i händerna. Det är bara tragiskt. Läsk är inget man ska dricka istället för vatten.

På en varm sommardag så finns det inget bättre än att gå med en kall coca cola i handen. Vatten är bara onödigt att köpa i affärer.

Ingen har sagt något om att köpa affärsvatten när det finns i kranen. Vatten i kranen och is i frysen.

Vatten + is = Kallt gott vatten.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hoppas Hoppas Hoppas :D Det hade varit det bästa beslutet på många år.

Där måste jag hålla med. :)

För det innebär att man slipper småbarn som bara halsar läsk dagarna i ända.

På vilket sätt påverkar det dig?

Jag slipper se småbarn springa omkring med colaburkar i händerna. Det är bara tragiskt. Läsk är inget man ska dricka istället för vatten.

På en varm sommardag så finns det inget bättre än att gå med en kall coca cola i handen. Vatten är bara onödigt att köpa i affärer.

Ingen har sagt något om att köpa affärsvatten när det finns i kranen. Vatten i kranen och is i frysen.

Vatten + is = Kallt gott vatten.

Herregud, Bara låt folk dricka läsk hur mycket dem vill.

Det skadar bara dem själva.

Eller, Det skadar inte ett skit.

Eftersom coca-cola innehåller otroligt lite koffein.

↗ till inlägget

Ja, men inte Jolt. Det innehåller nästan lika mycket som energidricka, men det är ingen åldersgräns på det.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, men inte Jolt. Det innehåller nästan lika mycket som energidricka, men det är ingen åldersgräns på det.

Hahaha, nej, Jolt innehåller några milligram mera koffein än cola, det är ingen fara så länge man inte hinkar inte sig flera liter per dag
↗ till inlägget

Hahaha, nej, Jolt innehåller några milligram mera koffein än cola, det är ingen fara så länge man inte hinkar inte sig flera liter per dag

Haha, nej! Jolt är en energidryck. Läs på deras hemsida och se: http://www.joltenergy.com/about.html

Står klart och tydligt Energy Drink i logon.

Jolt innehåller inte bara Koffein, utan också Taurin, Ginseng, Guarana och Vitamin B6.

Koffeinhalten är drygt den dubbla i jämförelse med en Coca-Cola: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jolt_Cola

Så, nu kan du vara tyst och läsa fakta.

Jolt är som coca.

Dem skriver energidricka för att det ligger på gränsen till det.

Du kan dricka 3 jolt per dag och klara dig.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Haha, nej! Jolt är en energidryck. Läs på deras hemsida och se: http://www.joltenergy.com/about.html

Jolt innehåller inte bara Koffein, utan också Taurin, Ginseng, Guarana och Vitamin B6.

Koffeinhalten är drygt den dubbla i jämförelse med en Coca-Cola: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jolt_Cola

Använder vi wikipedia som källa? kk

http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein

Svensk Jolt Cola , 150 mg/l

Coca Cola, 135 mg/l

↗ till inlägget

Jolt är som coca.

Man kan dricka högst 5 energidricka om dagen också. -.-

Jolt är inte som cola, läste du inte?

Hur kan det vara "som" cola om det har högre koffeinhalt och fler uppiggande ämnen?

Vad är din definition av "som" egentligen?

Skulle jag då kunna säga att det är lika lång sträcka till kalmar som stockholm? Nej, för skillnaden är för stor. Precis som med Jolt och Coca-Cola.

Inse fakta ;)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jolt är som coca.

Hur kan det vara "som" cola om det har högre koffeinhalt och fler uppiggande ämnen?

Skulle jag då kunna säga att det är lika lång sträcka till kalmar som stockholm? Nej, för skillnaden är för stor. Precis som med Jolt och Coca-Cola.

Inse fakta ;)

Men snälla du. Även om Jolt innehåller några mg mer koffein /l så gör det ingen skillnad, även om man skulle dricka 2 liter jolt varje dag skulle det inte göra någonting

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jolt är som coca.

Inse fakta ;)

Men snälla du. Även om Jolt innehåller några mg mer koffein /l så gör det ingen skillnad, även om man skulle dricka 2 liter jolt varje dag skulle det inte göra någonting

Jo det gör skillnad, eftersom att det innehåller mer så blir det ju en skillnad på mängden koffein man får i sig. Du kan inte säga att det inte ger en skillnad, för det är en ren lögn.

Jo i längden skulle du märka att det gör skillnad. Drick Jolt i ett år och sen sluta, då märker du skillnaden.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jolt är som coca.

Inse fakta ;)

Jo det gör skillnad, eftersom att det innehåller mer så blir det ju en skillnad på mängden koffein man får i sig. Du kan inte säga att det inte ger en skillnad, för det är en ren lögn.

Jo i längden skulle du märka att det gör skillnad. Drick Jolt i ett år och sen sluta, då märker du skillnaden.

Nu pratar vi om om det är farligt eller inte, vilket det inte är så länge man inte dricker 5-6 liter om dan
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Tjena!

Här och där har jag hört rykten om att läsk ska ha ålders gräns.

Det är ju bara ett rykte som antagligen inte kommer ske som det där med 2012. Men man blir ju lite smått orolig att det ryktas om åldersgräns på läsk.

Jag menar att energidryck trodde man aldrig skulle få en åldersgräns. Men så blev det.

Varför inte läsk?

Jag tycker att det låter ologiskt men det är ju koffein i.

Men jag hoppas och tror att det inte kommer hända!!!

Har du någon källa? Eller är det bara någon som har hört det från någons väns vän?
↗ till inlägget

Coca Cola, 135 mg/l

Inte bara wikipedia. De länkade till Jolts hemsida också. Där står sann fakta.

↗ till inlägget
[quote name='Theshawty' post='1686917'

Nu pratar vi om om det är farligt eller inte, vilket det inte är så länge man inte dricker 5-6 liter om dan

Det är farligare för det innehåller större mängd! Större mängd gör skillnad. Varför inser du inte det?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jolt är som coca.

Inse fakta ;)

Det är farligare för det innehåller större mängd! Större mängd gör skillnad. Varför inser du inte det?

Farligare än vadå? Det kanske inte är farligt för en daglig intagning i den mängden de sitter i just nu om du nu inte dricker 5-6 liter om dan. Men om vi säger 1 liter/dag (vilket jag tycker är extremt) så har du inte fått i dig nog mycket för att det ska vara farligt för kroppen. Om du inte dricker i flera år så klart.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
[quote name=Hivee' post='1686907:date=27/03-2010 16:20:34:name=Hivee)-->
QUOTE(Hivee @ 27/03-2010 16:20:34) <{POST_SNAPBACK}>

Coca Cola, 135 mg/l

Inte bara wikipedia. De länkade till Jolts hemsida också. Där står sann fakta.

Fel igen, på jolts hemsida står fakta för amerikansk jolt, den som säljs i sverige innehåller inte lika mycket koffein, so, yeah.

↗ till inlägget

Senast ändrad:

Det dummaste jag hört på länge.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sen NÄR innehåller en vanlig standard Jolt taurin, ginseng, guarana och vitamin b6? Står ingenting om det i innehållsförteckningen. Och hur farligt är koffein på en skala 1-10? Det är uppiggande och kan vara beroendeframkallande men jag skulle knappast kalla det farligt (Om man nu inte inte lyckas dricka så idiotiskt mycket så att man blir koffeinförgiftad, men vem satan kan dricka så mycket?)

Och om vi ska sätta åldersgräns på läskedrycker så kan vi ju lika gärna göra detsamma med färdigrätter från t.ex Dafgård, eller varför inte ha åldersgräns på att andas? Vem vet vad som finns i luften runt omkring oss? Eller så kan vi ju slå till med att sätta åldersgränser på trappor, många som dör varje år runt om i världen av att ramla i trappen.

Nej, jag hoppas verkligen inte att de inför en sådan åldersgräns. Såsom energidrycker.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vill inte att dom skaffar åldersgräns på läsk. Btw det där med Jolt. Vi behöver nog inte ta upp Jolt eftersom att dom har gått i konkurs.

↗ till inlägget

Vill inte att dom skaffar åldersgräns på läsk. Btw det där med Jolt. Vi behöver nog inte ta upp Jolt eftersom att dom har gått i konkurs.

Varför skall det införskaffas åldersgräns på läsk för?

Det ser jag inte som nödvändigt, då det inte är farligt med läsk i lagom mängder.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in