💬
Logga in
Fuska.se

Inte En "stenåldersdator"!

153 svar · startad

Trådstartare #41

ja och även linux datorer är ju PC. man kan ju säga att om inte Microsoft fanns skulle inte PC´s som HP, Compaq och Dell finnas

ja och även linux datorer är ju PC. man kan ju säga att om inte Microsoft fanns skulle inte PC´s som HP, Compaq och Dell finnas

så är det nog.

jag skulle vilja testa en mac nån gång, har aldrig fått göra det ordentligt men ingen jag känner har en :(

MAC ä skit

30 May 2004

det där med inga spel till mac stämmer inte battlefield kommer till mac snart halo finns redan till mac diablo diablo expansion set starcraft+expansion wc3+expansion så sluta klaga har ni sett filmen med windows nya vd eller var det nu va springer runt och vrålar windows en riktig idiot

1 Jun 2004

det bästa med mac är att man inte kan få virus!

3 Jun 2004

OK de ä en bra sak me mac,men jah gillar inte den!!!

4 Jun 2004

det bästa med mac är att man inte kan få virus!

självklart finns det virus. det är bara inte lika vanligt som på en pc eftersom pc är populärare än mac. det finns inte lika många som sitter med en mac och gör virus som det gör till pc. men virus finns det! så ingen går säker :P

Hur stor är en Macintosh egentligen? Är det typ som en vanlig dator eller en sådan där stor maskin man brukar spela på? Som finns vid camping-platser.

Trådstartare #49

dom största är som en vanlig windows pc, dom minsta som en mini tv (hårddisken alltså och så finns det bärbara förstås

Kort sagt: Man kan säga att en Macintosh är ungefär som en windows, fast bättre! :D

Det är min åsikt iaf...

5 Jun 2004

Kort sagt: Man kan säga att en Macintosh är ungefär som en windows, fast bättre! :D

Det är min åsikt iaf...

:huh: macintosh är en dator, windows är ett operativ system. ingen likhet alls
Trådstartare #52

ok, men vad vill du kalla Windows-datorer då? att säga pc är fel eftersom mac också är pc. när man säger windows menar man "PC"

ok, men vad vill du kalla Windows-datorer då? att säga pc är fel eftersom mac också är pc. när man säger windows menar man "PC"

det heter ju pc. vad ska jag göra åt det. bli härskare över världen och byta namn på det?

från början fanns väl bara pc så den fick heta så, sen kom mac och...ja dom kan väl inte bara byta namn!?

Trådstartare #54

nej, mac och "PC" kom på samma gång, "PC" slog bara igenom först

6 Jun 2004

jaha. ja då va det dumt att låta pc heta pc.

Egentligen var Mac först med musen och ikoner m.m. Microsoft härmade Apple (som tillverkar Mac) och skapade windows, som slog igenom först!!

Lite fakta bara... :)

26 Jun 2004

ok jag har lärt mej något av detta!

ok

ok

30 Jun 2004

lägg av då din sysha! :angry:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in