Hoppa till innehåll

Inte En "stenåldersdator"!


Skywalker
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 153
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

för det första så är pc också en jobbdator, faktiskt så används den mer till tråkiga jobb som att skriva tråkiga texter i det dötråkiga word, skriva fakturor och bankgrejer o massa sånt tråkigt, ungefär som en avancerad miniräknare. För det andra så hur många spel har microsoft gett ut då? om man räknar bort xbox spel eftersom det inte funkar på pc så är det väl Halo och Age of Empires.

Mac förknippas bara som en jobbdator eftersom den används mycket inom design och reklam branschen, men det finns många spel till den ändå. om du inte tror mig så föreslår jag att du kollar här http://www.aspyr.com/ och här http://promo.euro.apple.com/shoppingguide/games/se/

men jag fattar inte vad du menar med "MAC LA UT PROGRAM." du får nog ta och fundera ut dina svar lite bättre

hur kom du in och började snacka om microsoft?

 

jag håller med om att word är ett jobbigt program, gillar notpad mer.

 

jag säger inte att mac är dålig, jag tycker inte om mac men det kan bero på att jag bara har testat dom på bibliotek där dom säkert är gamla och dåliga och borde bytas ut

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är ju microsoft som gör operativ systemet till pc. egentligen tycker jag inte om att använda uttrycket "PC" eftersom det betyder "personal computer" vilket mac också är

det finns fler operativsystem än dom som microsoft gör tex Linux
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja och även linux datorer är ju PC. man kan ju säga att om inte Microsoft fanns skulle inte PC´s som HP, Compaq och Dell finnas

så är det nog.

 

jag skulle vilja testa en mac nån gång, har aldrig fått göra det ordentligt men ingen jag känner har en :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det där med inga spel till mac stämmer inte battlefield kommer till mac snart halo finns redan till mac diablo diablo expansion set starcraft+expansion wc3+expansion så sluta klaga har ni sett filmen med windows nya vd eller var det nu va springer runt och vrålar windows en riktig idiot

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det bästa med mac är att man inte kan få virus!

självklart finns det virus. det är bara inte lika vanligt som på en pc eftersom pc är populärare än mac. det finns inte lika många som sitter med en mac och gör virus som det gör till pc. men virus finns det! så ingen går säker :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...