💬
Logga in
Fuska.se

Jul reklam i affärer redan...

16 svar · startad

Det är ju redan julklapps reklam i affärerna det är ju lite tidigt tycker jag....

Allting för att man ska köpa så mycket som möjligt...

Man hinner nästan tröttna på julprydnader och andra dekerationer innan julafton har kommit.

Det tycker jag!

Ok nu till själva frågan då..

Vet ni varför affärerna tar fram prydnader redan jag vet det där med att få sålt o så men då kanske man köper allting tidigt och innan julstämningen kommit så kanske man inte köper lika mycket som närmare julafton...

Vet ni varför affärerna gör så här???

Nivå 1 · Novis

det är nog bara det skälet som du sa, Katten, som är rätt skulle jag tro... :D

Nivå 5 · Fuskare

Ne.... Men jag tycker det är bra! Då kan man ju handla tidigt och man slipper skaffa presenter så stressigt! Jag har redan skaffat 3 presenter!

Nivå 5 · Fuskare

men de e ju inte bara presenter

Nivå 6 · Fuskare

dom börjar väll i tid så att man köper både nu och då!

4 Nov 2003

Jag tycker att man "nästan" har tröttnat på pynt å sån't när julafton kommer...

Så det blir inte riktigt samma sak.

Nivå 5 · Fuskare

de synd :'(

19 Nov 2003
Nivå 2 · Novis

Inge pynt,inte kul,men katten jag tror faktiskt det NÄSTAN är dags,tänk om du skulle köpa ett tv-spel (exempel) och sista dagen var en dag (bla bla...) och snart var det jul,då vill nog äffärena få stålar och sen så kan dom väl köpa in nya saker,de e min förklaring

Nivå 5 · Fuskare

ajg tycker att det är kul när dom pyntar och så :)

Nivå 1 · Novis

ibland är det ju saker i en tex leksakksaffär som man måste förbeställa till jul för att man ska få den det är nog så på vissa andra också

20 Nov 2003
Nivå 4 · Lärling

Min familj måste köpa julklappar ganska tidigt, eftersom vi åker upp till fjällen en vecka före jullovet..

Och det är ju alltid kul med pynt, jul stämning, oooo, finns det nåt som är mysigare? Hehe..

Ne.... Men jag tycker det är bra! Då kan man ju handla tidigt och man slipper skaffa presenter så stressigt!  Jag har redan skaffat 3 presenter!
Håller med har också köpt några.
Nivå 1 · Novis

min farsa är galen...!han har köpt 9 presenter till mig......alla han köpt är 25!......vem holler med att han är galen?

Nivå 3 · Lärling

vad menar du med 25!??

Nivå 1 · Novis

jul klappar...

Nivå 5 · Fuskare

lite galen tycker jag men det finns någ andra som köper över 50 prisenter

min farsa är galen...!han har köpt 9 presenter till mig......alla han köpt är 25!......vem holler med att han är galen?
Men du sa ju nys att han hade köpt 9 presenter.Eller menar du att du har fått dem nu?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in