Hoppa till innehåll

Saker Att Göra Med En Tumstock?


Dezen
 Dela

Rekommendera inlägg

Ingen som råkar veta vart man kan hitta coola figurer att veckla eller andra roliga saker att göra med en gul tumstock (Hultafors)?

 

Har nämligen hittat en ny kompis, han heter Stocke och var helt ensam på bussen, jag räddade honom från ett öde utan kärlek och han är nu min bästa vän. Han har roat mig hela dagen och jag känner att jag vill utveckla vårat förhållande.

 

:)

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Konstig historia :D

Försök bygga ett hus av tumstocken :)

Gjort, dock kunde man bara göra en gavel :(

 

Mät något...?

Har använt den för att räkna ut arean på flertalet saker under dagen. Behöver något nytt, kreativare att göra! Eller något extremt udda att mäta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Mät hur stora sätena är på en buss.

Mät sedan hur bred en människa, Bredden på en hund och bredden på ett barn.

Kolla nu hur mycket som skulle få plats på sätet och hur mycket plats som skulle vara ledigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ge den olika frisyrer, och sen kan du sminka den. :)

Joo, jag funderade på detta. Har även en annan tumstock vid namn Tocke, han är av något skumt material, aluminium liknande. Funderade på om man kunde pimpa dom i vars en outfit.. Problemet är att om man sminkar och sätter fast en peruk så kan man inte använda dem för att mäta. Dels för att siffrorna blir kladdiga och dels för att man inte kan veckla ut den rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ge den olika frisyrer, och sen kan du sminka den. :)

Joo, jag funderade på detta. Har även en annan tumstock vid namn Tocke, han är av något skumt material, aluminium liknande. Funderade på om man kunde pimpa dom i vars en outfit.. Problemet är att om man sminkar och sätter fast en peruk så kan man inte använda dem för att mäta. Dels för att siffrorna blir kladdiga och dels för att man inte kan veckla ut den rätt.

 

Det estetiska värdet blir mycket högre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Är inte tillräckligt estetiskt lagd för att uppskatta det.

 

Har googlat efter "tumstocks tricks" och liknande utan resultat, till min förskräckelse dök det upp en hat-tråd från ett snickarforum där de klagade på tumstockar. Tappade suget att googla efter jag läst det.

 

Saker jag vecklat med tumstocken:

En gavel

Ett hjärta

Ett brustet hjärta

Olika bokstäver (M, A, C, U, L, O)

Armborst

Hacka

Yxa

Godisklubba

Halsband

"Sax"

 

Så om ni har någon idé som inte står med där är det ju bara att säga ifrån :)

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Veckla ut den till full längd, sätt fast ena änden i en stolpe

och fäst en liten raket i den andra. Tänd den och kolla in spinnen.

 

Måste säga att det var jävligt roligt att läsa den här tråden.

Fräschare än allt som postats på /b/ idag, i all fall.

Stocke är en 2-metare, veckar jag ut honom till full mängd så böjs han när jag tejpar fast honom, annars lät idén ganska kul. Kanske ska testa det med Tocke först för att se om det finns risk för permanenta skador :)

 

EDIT: Missade att CrazyCake hade svarat. Det du föreslog är väldigt likt när jag räknade ut arean på ett bord och ett skrivhäfte för att ta reda på hur många skrivhäften som hade behövts för att fylla bordet. Så det orkar jag inte göra :I

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du var mig en konstig typ!

 

Har du riktigt tråkigt så kan du ju mäta ett säte, en buss, en människa osv, sen dela det med någonting (vet inte exakt) och sedan rita exakta storleken på ett papper av allting. Ja, jag är usel på matte.

 

Annars, stoppa upp den i r*ven?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...