Hoppa till innehåll

Ansluta Dator Till Tv


PussyCat
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Hur ska jag göra för att ansluta datorn till TVn ? Har hört att man ska ha en VGA/HDMI kabel är det det enda man behöver ? & vilken av dem ska jag isf ha ?

 

Dator: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=57803...led#ProductTabs

TV: http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Produkt...3598/index.html (Troligtvis äldre)

 

Jag vet att jag är riktigt kass på sånt här, så kom inte med några hänvisningar till Google eller liknande som jag inte fattar..

 

/ Adi

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såvitt jag vet finns det tre anslutningsmöjligheter; S-Video, VGA och HDMI. Det bästa alternativet av dessa är givetvis HDMI eftersom den förutom bild även levererar ljud. HDMI har även den bästa bildkvaliteten. Stöder din TV HDMI är det det du ska satsa på.

Redigerat av Falukorv
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla om din tv har en HDMI kontakt först.

Om den har det köp en HDMI kabel koppla in kabeln i TV och i datorn.

 

Då bör din skärm komma upp på tven också.

 

Sen får du justera lite inställningar om du sepgla skärmen, utvidga, bara tven, bara datorn.

Och vilken sida blahblha tven står på om man vill alltså.

 

win + p

 

Skrivbordet->högerklick->anpass->se även: bildskärm-> ändra bildskärms inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Okej, den hade tydligen både &.. ^^

 

Hur långa sladdar finns det, skulle behöva en ca 3 - 5 meter, då jag har laptop. Annars får jag införskaffa trådlösa prylar. Btw, kan man sätta en HDMI kabel från min dator ? (Se första inlägg vad jag har för dator)

 

[EDIT] Glöm det sista, såg att den satt bredvid USB portarna. Men behöver fortfarande tips vart jag kan hitta långA HDMI kablar.

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, den hade tydligen både &.. ^^

 

Hur långa sladdar finns det, skulle behöva en ca 3 - 5 meter, då jag har laptop. Annars får jag införskaffa trådlösa prylar. Btw, kan man sätta en HDMI kabel från min dator ? (Se första inlägg vad jag har för dator)

 

[EDIT] Glöm det sista, såg att den satt bredvid USB portarna. Men behöver fortfarande tips vart jag kan hitta långA HDMI kablar.

Mediamarkt, Elgiganten och alla andra ställen där du kan hitta tv apparater och datorer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...