Hoppa till innehåll

Bästa Rocklåt?


LOLOL
 Dela

Rekommendera inlägg

Guns N' Roses är bara trams.

 

Just nu tycker jag mycket om Rory Gallagher – Shadow Play

Guns äger. Dom är Rock N' Roll gestaltade för fan. One In A Million är tidlös och den bästa låten nånsin.

 

EDIT: När jag tänker efter är alla deras låtar är tidlösa och den bästa nånsin.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tycker inte man ska räkna Metal som rock, det är hemskt tycker jag, de bara skriker och spelar på sina gitarrer samtidigt som någon slår på en trumma 250 slag i minuten och sedan sjunger de vanligt ett par sekunder sedan skriker dom igen, tycker det är hemskt.. Om man ska ta Rock eller Rock n' Roll vet jag inte riktigt, tycker inte det är samma sak, men jag brukar lyssna på alla möjliga rock band. Jag tycker om gammal rock mest, typ Thin Lizzy och Jerry Lee Lewis och allt möjligt.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte man ska räkna Metal som rock, det är hemskt tycker jag, de bara skriker och spelar på sina gitarrer samtidigt som någon slår på en trumma 250 slag i minuten och sedan sjunger de vanligt ett par sekunder sedan skriker dom igen, tycker det är hemskt.. Om man ska ta Rock eller Rock n' Roll vet jag inte riktigt, tycker inte det är samma sak, men jag brukar lyssna på alla möjliga rock band. Jag tycker om gammal rock mest, typ Thin Lizzy och Jerry Lee Lewis och allt möjligt.. :)

Snälla, gör inte standardmisstaget att dra all metal över en tröskel.

Det visar bara på en massiv okunnighet i ämnet. Growling/screaming

finns endast inom vissa nicher av metal, och vill du se en bra metaltrummis

är det bara att titta på Danny Carey.

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guns N' Roses är bara trams.

 

Just nu tycker jag mycket om Rory Gallagher – Shadow Play

Guns äger. Dom är Rock N' Roll gestaltade för fan.

 

Guns n Roses är hårdrock, lol

 

Rock n Roll = Typiskt Elvis etc

 

Skulle tro att han menade att bandet gestaltar själva andemeningen och livsstilen, "sex, drugs and rock n roll", än just genren rock n roll. Förutom att det är där GnR's musik rotar sig så finns det inga större likheter, rent soniskt. Men nog fan föredrar jag Chuck Berry och Elvis alla dar i veckan framför Guns n' Roses, har aldrig vart ett fan av varken Axl's röst eller Slash' gitarrspelande.

 

Som svar på frågan säger jag hela skivan Raw Power av The Stooges, alltså om vi snackar ren rock och fullt ös från början till slut. Klassiskt och tidlöst album från det bästa punkbandet någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som svar på frågan säger jag hela skivan Raw Power av The Stooges, alltså om vi snackar ren rock och fullt ös från början till slut. Klassiskt och tidlöst album från det bästa punkbandet någonsin.

också jävligt bra :) Såg dom live i somras, var skit väder men musiken var ljuvlig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guns äger. Dom är Rock N' Roll gestaltade för fan.

Nej, de spelar inte ens Rock N' Roll.

 

"We're a Rock N' Roll band"-Axl W. Rose. Rock N' Roll är inte en musik genre, det är en livsstil och en känsla. När jag lyssnar på Guns N' Roses vill jag bara skita i allt och bara dra ut och förstöra saker. Det är känslan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Rock and roll (often written as rock & roll or rock 'n' roll) is a genre of popular music that originated and evolved in the United States "

 

Rock 'n' roll är i högsta grad en musikstil, men vad Axl menar med uttalandet är väl att de lever enligt livsstilen som oftast förknippas med musiken. Sedan så är ju vilken musikstil ett band tillhör inte direkt benhårt, de flesta band passar ju in på flera stilar.

 

Dock är jag inget stort fan av GnR. Visst, de har någon bra låt men jag är inget stort fan av Slash och de verkar så fruktansvärt dryga. Inte sådär dryga med glimten i ögat som rockmusiker oftast är, utan bara riktigt dryga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad Axl menar med uttalandet är väl att de lever enligt livsstilen som oftast förknippas med musiken.

You said it. Jag tror inte på musikstilar. Det finns Rock N' Roll, och det finns det där andra. Vad som helst kan vara Rock N' Roll. Flingor kan vara Rock N' Roll, bara de förmedlar den där känslan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...