Hoppa till innehåll

Känner Mig Jobbig....


cubone
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej.

Jag har ett litet problem: jag känner mig jobbig och det känns som att jag bara hänger efter andra och att dom tycker att jag e jobbig.

Kan detta bero på att jag precis har flyttat och e ny i klassen och att vi har börjat på högstadiet nu också?

Snälla hjälp mig för jag vill inte va den som alltid bara hänger efter alla andra utan jag skulle mer vilja vara den som kanske leder nån gång ibland och sånt, men jag vill inte bli för moppsig igen....

Så som sagt, snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner igen mig mycket i det där, har ofta känt mig själv som att jag är jobbig och efterhängsen. Men jag skulle tro, utan att veta så mycket om situationen, att du känner dig mer jobbig än andra tycker att du är. Du får väl försöka se vad för människor som är trevliga mot dig, för de som är så tycker nog inte du är så jobbig. Och du är ny säger du, ofta kan folk se ner på en för att de inte känner en, men om tiden går och man lär känna varandra bättre brukar det gå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag brukar vara för mig själv. har ni ett uppehålsrum i din skola så gå dit på rasterna

 

Ne det har vi inte men jag vill liksom inte va den som alltid e själv och så utan jag vill va med dom andra

 

Inget fel med det direkt.. Jag har alltid vart den som tycker om att vara själv. Händer att man går ifrån dem i klassen och sitter och läser eller något i ett tomt klassrum och sådant. Riktigt skönt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner igen mig mycket i det där, har ofta känt mig själv som att jag är jobbig och efterhängsen. Men jag skulle tro, utan att veta så mycket om situationen, att du känner dig mer jobbig än andra tycker att du är. Du får väl försöka se vad för människor som är trevliga mot dig, för de som är så tycker nog inte du är så jobbig. Och du är ny säger du, ofta kan folk se ner på en för att de inte känner en, men om tiden går och man lär känna varandra bättre brukar det gå bättre.

 

 

Okej tack? :D

 

jag brukar vara för mig själv. har ni ett uppehålsrum i din skola så gå dit på rasterna

 

 

Ne det har vi inte men jag vill liksom inte va den som alltid e själv och så utan jag vill va med dom andra

 

Inget fel med det direkt.. Jag har alltid vart den som tycker om att vara själv. Händer att man går ifrån dem i klassen och sitter och läser eller något i ett tomt klassrum och sådant. Riktigt skönt.

 

 

Ne jag vet jag tycker oxå att det e skönt att va själv men inte när man va de hela sommarlovet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stå på dig pojk.

Om jag säger så här; Var du populär på din förra skola, där du kände alla? Det verkar som att du var populär/normalpopulär på din förra skolan, men det är just för att du är ny som du inte riktig är en i gänget ännu. Det är naturligt och skulle hända precis alla som byter skola. Om någon hade bytt till din förra skola så hade han/hon förmodligen också känt sig utanför i början.

 

En del personer har väldigt lätt för att hitta nya vänner och vara allmänt sociala. Jag kan säga att det är vetenskapligt bevisat att det som fungerar absolut bäst när man vill bli en i gänget och vara populär är att ha humor och att vara rolig och trevlig! Det kanske låter rätt korkat att ta upp så solklara punkter.. men jag syftar mest på humorn, är man rolig så går det verkligen hem. Det spelar ingen roll om du driver med dig själv eller liknande, är du trevlig och rolig så kommer du få vänner :)

 

Var dig själv med, tänk på hur du brukar vara med dina vänner från förra skolan/staden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner igen mig mycket i det där, har ofta känt mig själv som att jag är jobbig och efterhängsen. Men jag skulle tro, utan att veta så mycket om situationen, att du känner dig mer jobbig än andra tycker att du är. Du får väl försöka se vad för människor som är trevliga mot dig, för de som är så tycker nog inte du är så jobbig. Och du är ny säger du, ofta kan folk se ner på en för att de inte känner en, men om tiden går och man lär känna varandra bättre brukar det gå bättre.

Sorry I do not agree there.

Folk tyckte om mig först och tyckte sämre om mig senare. Händer mig jämt. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...