Vad är det??
Vad Är Missigno?
Ett virus som kan förstöra ditt spel, men som också kan ge dig mycket av ett föremål.
Det e en bug som kan förstöra spelet men som du kan fuska med.
Hur du fuskar står i arkivet
det är ett virus!!!
NEJ!
det e inget virus!!
det e en bug!!!!
Ett spelfel!!
det e allt!
eee... få se nu... så är det en "bug" eller ett virus!
Vad kan hända om man får den då? :huh:
Det e en bug!
Om du hittar den kan du fuska med den!
men om du fångar den kan dit spar bli förstört!!!
Men on du ger den en rare candy blir det e kangaskan men vatergun, vatergun och skyattack
aha :blink:
och det finns bara på blå/röd och gul eller?
bara till blå och röd vad jag vet.
missingno är en bug, den ska egentligen vara en pokemon, men de saknas data om den (därigenom namnet missingno - missing number), den gjör att alla dina items på plats 6 blir dublerade till 128 eller nåt sånt, om du fångar den och har den med dig, så kommer alla dina motsåndare och pokemon du möter, kommer deas bild att bli helt fukad, de kommer se ut ungefär som om du har dagit bilden... klippt den i 6 - 8 bitar på höjden.. och sen möblerat om dom.
det förstör din gameboy
förstör ditt pokemon spel
det är virus
det blir hackit
OK, här är svaret om Missing NO.bara till blå och röd vad jag vet.
missingno är en bug, den ska egentligen vara en pokemon, men de saknas data om den (därigenom namnet missingno - missing number), den gjör att alla dina items på plats 6 blir dublerade till 128 eller nåt sånt, om du fångar den och har den med dig, så kommer alla dina motsåndare och pokemon du möter, kommer deas bild att bli helt fukad, de kommer se ut ungefär som om du har dagit bilden... klippt den i 6 - 8 bitar på höjden.. och sen möblerat om dom.
Missing NO betyder Missing Number, och om den var gjord av flit för att vara ett fusk, för att den skulle föreställa en ny Pokémon som blev misslyckad eller om den är helt enkelt en bug vet ingen, förutom programmerarna själva.
Den dyker upp vid Cinnabar Island i Pokémon Yellow, Red och Blue och den är suddig - eller ser ut som ett spöke i Lavender Town's spöktorn innan du får den där Silph Key eller vad den nu heter. Den är antingen på level 0 (vilket är omöjligt) eller på vilken level som helst. Den är antingen ursvår att besegra eller så besegras den vid första attacken! Jag rekommenderar högt att man inte fångar den. Spelet brukar oftast hacka eller helt enkelt inte låta dig spela det så fort du fångat det, så det är bättre om du besegrar den. Om man sätter en sak man vill ha 128 av som sitt sjätte item i listan, så händer det. Det är alltså en sak du får nytta av och som samtidigt sätter dig i en stor gåta:
Var Missing NO gjord med flit, eller är den enbart en bug?
jag tror den är av flit!
Och jag vet vad det är för något...
Har själv möt den flera gågner.
(bara sett inte besegratt)
Jag tror inte det. Om det är med flit så är ju de i fara för stämning, vet du. Jag tror det är olagligt av programmerar-gruppen att fixa fusk/glitchar/buggar som förstör hela spelet. Jag har mött den många gånger. Jag tror jag hittade en sida som handlade om MissingNO, alltså teorier om varför den finns och blah blah blah. Jag kan leta rätt på den om nån vill.jag tror den är av flit!
Och jag vet vad det är för något...
Har själv möt den flera gågner.
(bara sett inte besegratt)
EDIT: Jag tror att det är olagligt p.g.a att om spelet går i sönder måste du ju fixa ett nytt om du vill fortsätta spela. O det är ju på sätt o vis slöseri med pengar. Det är inte olagligt att fixa fusk i spelen, för i TheSims har de ju med flit fixat fusk, men jag tror faktiskt att det är olagligt att fixa fusk så du inte kan spela spelet alls.
aa... men man vet ju aldrig :D
Det var inte med mening!!
Det e en ren bug.......
För dom kom på den innan dom gjorde guld/silver
kanske OM man fångar det..det förstör din gameboy
förstör ditt pokemon spel
det är virus
det blir hackit
Har fångat det flera ggr men inget har hänt mig :)
den måste ju nästan blivit ditlagd med flit, för enligt guilderna ska man snacka med gubbe, välja JA, sen flyga till cinnabar och surfa på sidan.Var Missing NO gjord med flit, eller är den enbart en bug?
och vem förutom en programmerare som gjorde buggen, kunde ha vetat att man ska göra alla dessa moment efter varandra för att möta Missing NO?
missingo är ett virus
för miljonte gången, det är en glitch/bugg, inge jäkla virus... och ifall de skulle vara ett virus... hur skulle de ha kunnat tagit sig in?missingo är ett virus
...som jag sa... man vet ju aldrig(Thunder Dragon @ 16/05-2004 21:32:49)Var Missing NO gjord med flit, eller är den enbart en bug?
den måste ju nästan blivit ditlagd med flit, för enligt guilderna ska man snacka med gubbe, välja JA, sen flyga till cinnabar och surfa på sidan.
och vem förutom en programmerare som gjorde buggen, kunde ha vetat att man ska göra alla dessa moment efter varandra för att möta Missing NO?