Ryssfemma Skrivet 30 December 2010 Rapport Skrivet 30 December 2010 Gäller att ha ett bra luftflöde i chassit, då funkar passiv kylning väldigt bra. Ha chassifläktar som blåser in och ut. Jag tycker själv du ska köra med fläkt på kortet. Ett att rekommendera är denna: http://www.webhallen.com/hardvara/107131-s...ci-e-2xdvi-hdmi Har själv haft erfarenhet av den med ett gammalt budgetchassi från Deltaco, kortet låg på 36 grader utan något spel på och 48-49 grader när jag körde spel.. Gav mig stora möjligheter för överklockning då. Citera
Xagez Skrivet 30 December 2010 Författare Rapport Skrivet 30 December 2010 (redigerat) Lär bli kortet ifrån Webhallen, men en liten fråga angående när du körde med det grafikkortet, hur många watt hade ditt nätaggregat? På Sapphires hemsida står det att 500 watt krävs för grafikkortet, sätter de bara ännu högre gränser än Gigabyte..eller? http://www.sapphiretech.com/presentation/p...001&pid=341 Tittade för övrigt in i datorn lite nogare nu (tack Collez, skulle inte gjort det annars) och precis ovanför (några millimeter) sitter ett litet kort som jag konstigt nog aldrig sett förut, skulle gissa på att det är receivern för det trådlösa internet och precis ovanför det sitter ett stort TV-kort.. det lilla kortet sitter fast med pyttesmå skruvar som man lär behöva ta den halva datorn för att få bort.. tar jag bort TV-kortet och sätter receivern (eller vad det nu är) i elkontakten där TV-kortet (som jag aldrig använder) satt i lär jag få plats med 5770:an som verkar vara dubbelt så stor som det jag har nu. Redigerat 30 December 2010 av Xagez Citera
Ryssfemma Skrivet 30 December 2010 Rapport Skrivet 30 December 2010 Hade ett 400w agg från FSP, lyckades även överklocka den till en nivå nästan likvärdig som ett HD 5830. Citera
KalphiteQ Skrivet 30 December 2010 Rapport Skrivet 30 December 2010 Lär bli kortet ifrån Webhallen, men en liten fråga angående när du körde med det grafikkortet, hur många watt hade ditt nätaggregat? På Sapphires hemsida står det att 500 watt krävs för grafikkortet, sätter de bara ännu högre gränser än Gigabyte..eller?http://www.sapphiretech.com/presentation/p...001&pid=341 Tittade för övrigt in i datorn lite nogare nu (tack Collez, skulle inte gjort det annars) och precis ovanför (några millimeter) sitter ett litet kort som jag konstigt nog aldrig sett förut, skulle gissa på att det är receivern för det trådlösa internet och precis ovanför det sitter ett stort TV-kort.. det lilla kortet sitter fast med pyttesmå skruvar som man lär behöva ta den halva datorn för att få bort.. tar jag bort TV-kortet och sätter receivern (eller vad det nu är) i elkontakten där TV-kortet (som jag aldrig använder) satt i lär jag få plats med 5770:an som verkar vara dubbelt så stor som det jag har nu.Expansionskort sitter nästan alltid med två skruvar, du behöver därför inte pilla särskilt mycket. Det är ingen märkvärdig skillnad mellan tillverkarnas olika 5770n. Har båda referenskylningen är det bara klistermärket som är skillnaden.Jag har kört 5770 Crossfire med mitt Corsair VX550 tillsammans med en PHII 945 överklockad till 3,8GHz. Inga problem. 500W är somsagt en löjligt hög gräns för att slippa gnäll från folk som inte kan köra kortet. Även ifall ett Rasurbo nätagg skulle faila även fast det är "500W". Citera
CeZ Skrivet 30 December 2010 Rapport Skrivet 30 December 2010 (redigerat) Grafikkort tar nästan alltid två "slots" i höjd eller vad man ska säga, dvs så tar den upp platsen där den sitter inkopplad (såklart) och platsen under. Dock så finns 5770 också som single slot variant (ifall du inte har tillräckligt med utrymme) XFX 5770 Inet Redigerat 30 December 2010 av Collez Citera
Xagez Skrivet 30 December 2010 Författare Rapport Skrivet 30 December 2010 (redigerat) Det där ser ju ännu bättre ut, då behöver man ju inte krångla med att flytta omkring allting så det ska passa.Var dock tråkigt att det var slut på webblagret, var ju kampanj på kortet :( Får väl beställa det när det finns på webblagret igen.. fjärde alltså Men ni ska ha ett stort tack, uppskattar det enormt mycket! Redigerat 30 December 2010 av Xagez Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.